گردشگری و توریسم

اتحادیه اروپا منع سفر به حوزه شنگن را بررسی می‌کند

«اورسولا فون‌درلاین» در کنفرانس مطبوعاتی ویدیویی از بروکسل افزود که اگر این طرح به تأیید سران ۲۷ کشور اروپایی برسد، تنها سفرهای ضروری به حوزه شنگن امکانپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد که هرچه افراد، کمتر تردد کنند، بیشتر می توان جلوی گسترش ویروس کرونا را گرفت.

رییس کمیسیون اروپا گفت: به نظر ما ترددهای غیرضروری باید کاهش یابد تا جلوی ورود یا خروج کرونا از اتحادیه اروپا گرفته شود.

بر اساس این طرح، کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا که در حوزه شنگن قرار دارند، مشمول این طرح نخواهند شد. انگلیس نیز که ژانویه گذشته اتحادیه اروپا را ترک کرد از اجرای این طرح مستثنی خواهد بود.

فون‌درلاین توضیح داد که بر اساس طرح یاد شده، مسافران از کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا تنها در صورتی اجازه ورود به حوزه شنگن را خواهند داشت که ساکن و یا دارای خانواده در این منطقه، دیپلمات، پزشک یا پرستار باشند. 

به گفته او، تبادل کالا نیز از این طرح مستثنی خواهد بود.

رییس کمیسیون اروپا عنوان کرد؛ این طرح را به سران اتحادیه و دولت‌ها برای اجرا پیشنهاد کرده است.

شمار ابتلا و جان‌باختگان ناشی از کرونا در قاره سبز بسرعت در حال افزایش است.

شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به ۲ هزار و ۱۵۸ نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مبتلایان نیز به ۲۷ هزار و ۹۸۰ نفر رسیده است.

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا سه‌شنبه گذشته با توجه به سرعت شیوع کرونا، حوزه محدودیت کنترل این ویروس کشنده را به سراسر ایتالیا گسترش داد.   

اسپانیا دیگر کشوری است که تعداد مبتلایان کرونا در آن بسرعت در حال افزایش است. بیش از ۹ هزار و ۴۲۸ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و ۳۴۲ نفر نیز جان باخته‌اند.  

در انگلیس از یک هزار و ۵۴۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا، تاکنون ۵۲ نفر جان خود را از دست داده اند.