گردشگری و توریسم

عوامل سیا با موشکباران التاجی دنبال بهانه حمله به الحشد الشعبی بودند

نصیف در بیانیه ای نوشت که پس از بمباران بامداد  امروز مواضع الحشد الشعبی از سوی هواپیماهای آمریکا ، درباره واقعیت و ماهیت حضور آمریکایی ها در عراق باید پرسید که آیا این محدود به آموزش است یا اشغال آشکار؟ 
وی افزود: هر کسی که واقعیت موشک باران پایگاه التاجی را بررسی کند برای او روشن می شود که این عملیات جعلی است و طرفی که آن را انجام داده، شرکت های امنیتی مزدور و مرتبط با سیا است. 
نصیف ادامه داد که به منظور آغاز اجرای یک تجاوز تلافی جویانه با هدف حمله به الحشد الشعبی و ارتش عراق برای آمریکا تفاوتی ندارد که یک شخص انگلیسی یا حتی آمریکایی را فدا کند تا دستور و نقشه کار خود را عملی سازد. 
این نماینده عضو ائتلاف دولت قانون «نوری المالکی» تأکید کرد: تجاوز بامداد امروز نیروهای ائتلاف بین المللی که به بهانه پاسخ دادن به بمباران پایگاه التاجی انجام شده است، پرسش های متعددی راجع به واقعیت و ماهیت حضور آمریکایی ها در عراق ایجاد می کند. 
نصیف افزود: تجاوزهای نیروهای ائتلاف بین المللی به بهانه بمباران التاجی چندین سوال را در مورد حقیقت و ماهیت حضور آمریکا در عراق مطرح می کند، که آیا این حضور به آموزش و مشاوره محدود می شود و یا اشغالگری نظامی است؟ اگر این اشغالگری نظامی است چرا دولت آمریکا صریحا به جهان اعلام نمی کند که عراق را اشغال کرده و به حق حاکمیت آن تن در نمی دهد؟
وی گفت: اگر این یک اشغالگری باشد پس آمریکا باید از مهمترین اصول حاکم بر اشغالگری که در لایحه لاهه (مواد ۴۲ تا ۵۶) در سال ۱۹۰۷ و توافقنامه چهارم ژنو (مواد ۲۷تا ۳۴ و ۴۷ تا ۷۸) آمده است، پیروی کند.
نصیف تاکید کرد که علاوه بر برخی از مقررات نخستین پروتکل الحاقی و حقوق بین الملل، مهم ترین آنها این است که اشغالگر باید قوانین موجود در سرزمین های اشغالی را رعایت کند، در حالی که آمریکا و همپیمانان آن تمامی این قوانین و مقررات را نقض و مقرهای الحشدالشعبی را بمباران کردند.
این عضو ائتلاف پارلمانی دولت قانون  «نوری المالکی، بر لزوم اتخاذ موضع مخالف با این تجاوز از سوی دولت و وزارت خارجه عراق و ارائه شکایت در شورای امنیت و دیوان بین المللی دادگستری همراه با همبستگی همه کشورهای جهان علیه این تجاوز تاکید کرد.
نیروهای آمریکایی بامداد امروز جمعه با هواپیما و موشک به پایگاه الحشد الشعبی و ارتش عراق در چهار استان این کشور حمله کرد.