گردشگری و توریسم

کاهش ۵۰ درصدی مسافران حمل و نقل عمومی سمنان

مجید کاشی روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: کارشناسان و متخصصان بهترین راه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را خارج نشدن از منزل می‌دانند که با اطلاع‌رسانی مطلوب، شهروندان کمتر از گذشته در مراکز شلوغ و پرجمعیت حضور پیدا می‌کنند که این امر استفاده از اتوبوس‌های درون شهری و تاکسی‌های گردشی شهر را به نصف کاهش داده است.

وی از شهروندان خواست در صورت امکان فعالیت‌های خود را به صورت مجازی پیگیری کنند و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به نکات بهداشتی و پیام‌های شهروندی که روزانه از طریق فضای مجازی شهرداری سمنان و بروشورهای آموزشی، اطلاع‌رسانی می‌شود، توجه داشته باشند.

کاشی با اشاره به ضدعفونی و شست و شوی روزانه و مستمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر سمنان گفت: محلول‌های ضدعفونی هر روز در میان تاکسی‌های شهر سمنان توزیع می‌شود تا مسافران با اطمینان از این وسایل استفاده کنند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان با بیان اینکه روزانه ۴۵ دستگاه اتوبوس این سازمان شست و شو و ضدعفونی می‌شوند، خاطر نشان کرد: ۲۰۰ ایستگاه اتوبوس  و ۵ ایستگاه مکانیزه در شهر سمنان وجود دارد که با تلاش کارکنان این سازمان، روزانه و به طور مستمر شست و شو و ضدعفونی می‌شود .

یک‌هزار و ۵۰ تاکسی در شهر سمنان تردد دارند که ۸۵ درصد تاکسی‌های شهری سمنان ۲‌گانه سوز است.