گردشگری و توریسم

واحد تولیدی مواد ضدعفونی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

محمد جهین روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود محلول ضدعفونی کننده بدون مشخصات در بازار، موضوع در دستور کار اکیپ‌های گشت مشترک بازرسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ردیابی محل تولید و توزیع این مواد ضدعفونی‌کننده مشخص شد شرکتی خصوصی که جواز تاسیس مربوط به تولید محلول‌های بهداشتی را ندارد و مواد اولیه از جمله الکل را خارج از شبکه تهیه می‌کند، در حال فعالیت است که با تایید شبکه بهداشت و درمان و دستور مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری و محل مذکور پلمب شد.

«جهین» اضافه کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب با توجه به نیاز جامعه به تولید مواد غیرمجاز و تقلبی و جعل عنوان و برچسپ شرکت‌های معتبر اقدام کرده‌اند که در این خصوص نظارت ویژه با همکاری عوامل انتظامی، مقامات قضایی و شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد به شهروندان توصیه کرد اقلام بهداشتی و مورد نیاز برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را از مکان‌های معتبر خرید کنند تا در دام افراد سودجو قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون تنها ۲ مجوز تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مهاباد صادر شده و که از فردا محصولات این شرکت‌ها خود در بازار عرضه می‌شود.

«جهین» در خصوص تولیدات ماسک نیز عنوان کرد: واحد تولیدی «سلامت طب» هم‌اکنون با هماهنگی انجام شده اقدام به تولید ماسک‌های یک بار مصرف با قیمت مناسب کرده که جهت توزیع بین مردم در اختیار داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، تعداد افراد مشکوک به بیماری کرونا تا به امروز – چهارشنبه – در استان به ۱۵۰ نفر رسیده و ابتلای هفت نفر به این بیماری قطعی شده‌است که از این تعداد سه نفر بستری هستند و چهار نفر دیگر مرخص شده‌اند.