گردشگری و توریسم

مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی به ۷ نفر رسید

جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر از بیماران کرونا مثبت در آذربایجان‌غربی، ۲ نفر در ارومیه و یک نفر دیگر در بیمارستان بوکان بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آنها، سه نفر فوتی در آذربایجان‌غربی مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شدند که از این تعداد نیز جواب آزمایش ۲ نفر منفی بوده و منتظر جواب آزمایش نفر سوم هستیم.

وی بیان کرد: این سه نفر هنوز دفن نشده‌اند و به علت اصرار بر لزوم جواب آزمایش، مجوز دفن آنها صادر نشده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از هفت نفر مورد مثبت کرونا در استان، ۲ نفر از قم و یک نفر از استان گلستان به استان آمده بودند.

آقازاده گفت: از ۱۵۰ مورد مشکوک در استان، آزمایش ۴۷ نفر  منفی بوده و مشکلی در این افراد مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از همان ابتدا در خصوص بیماری کرونا با مردم و رسانه‌ها صادقانه برخورد کرده، افزود: برخی افراد این دانشگاه را به دادن آمار غیرواقعی متهم می‌کردند در حالی که از روز نخست، صداقت در اعلام آمار در دستور کار ما بوده و در آینده نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین برخلاف برخی تهمت‌های ناروا، همه مسوولان استانی پای کار پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا هستند و جوسازی‌ها مانع خدمات نمی‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برآورد ما این است که هفته آینده، آمار در استان شدت یافته و پیک درگیری و شیوع ویروس در استان خواهد بود که از مردم انتظار داریم موارد بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

آقازاده از کنترل کامل ورودی‌های استان و شهر ارومیه خبرداد و اظهار کرد: در همه این موارد، مسافران مشکوک به علائم کرونا قرنطینه می‌شوند.

وی بیان کرد: کنترل‌ها به حدی جدی است که در روزهای گذشته ۲ دستگاه اتوبوس که از قم برای مراسمی‌به میاندوآب می‌آمدند، در مسیر به سمت قم بازگردانده شدند.

رسول انتظارمهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی  و سخنگوی قرارگاه استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی نیز در این نشست گفت: ۱۲ محل غربالگری برای کنترل بین شهری در استان مشخص شده و از همان روز اول تمامی‌اقدامات کنترلی و مراقبتی در سطح استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۳۳۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۱۵۰  نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده بود؛ از این تعداد نیز چهار نفر با بهبودی از بیمارستان مرخص شده و سه نفر در بیمارستان‌های ارومیه و بوکان تحت درمان هستند.