گردشگری و توریسم

خوانش آثار دوازدهمین جشنواره داستان بانه به صورت مجازی انجام می‌شود

سوران کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم فرهنگی اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه در ۲ فاز برگزار می‌شود که بخش خوانش آثار از ۲۱  اسفند آغاز و هر روز یک اثر در شبکه‌های مجازی و اپلی کیشنی که به این منظور تعریف شده، پخش می‌شود.

وی با بیان به اینکه ۶۳۰ اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه ارسال شده است، ادامه داد: در بخش فارسی ۲۵ اثر و در بخش کردی هم ۲۵ اثر به مرحله نهایی راه می یابند که هر نویسنده آثار خود را به صورت صوتی و تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کند که در شبکه‌های مجازی و اپلی کیشن جشنواره پخش می‌شود.

کریمی اضافه کرد: مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه با پایان خوانش آثار به صورت حضوری برگزار می‌شود که زمان آن هنوز مشخص نشده است.

وی یادآور شد: خوانش آثار برگزیده و پنل های آموزشی جشنواره نیز همزمان با مراسم اختتامیه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

مسوول کمیته روابط عمومی دوازدهمین جشنواره داستان بانه با اشاره به اینکه آثار برگزیده بخش مقاله در زمان دیگری مشخص می‌شود، تاکید کرد: سه داور بخش کودکان از میان ۷۰ اثر به زبان فارسی و ۲۵ اثر به زبان کردی بعد از امتیاز بندی هفت اثر زبان فارسی و هفت اثر به زبان کردی بله بخش نهایی جشنواره معرفی می‌کنند.

 وبسایت دوازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه : www. Banehfestival.com

نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود، یازدهمین دوره آن نیز آذر ماه سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

داوزدهمین جشنواره سراسری داستان بانه در بخش داستان کوتاه فارسی، کردی، کودک و نوجوان و مقاله برگزار می شود.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.