گردشگری و توریسم

۴ بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی ترخیص شدند

دکتر جواد آقازاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون جواب پنج نمونه مشکوک به ویروس کرونا در استان مثبت شده است، افزود: چهار نفر پس از مراجعه به بیمارستان ارومیه و بهبودی کامل و رفع علایم ویروس کرونا مرخص شده‌ و به زندگی عادی و روزمره خود بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک زن ۷۰ ساله تنها بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان است که وی نیز هم‌اکنون تحت مداوا و مراقبت بوده و حال عمومی وی مطلوب است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون جواب ۲۳ نفر از موارد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا که نمونه‌برداری آنان برای دریافت پاسخ قطعی به آزمایشگاه ارسال شده بود، منفی گزارش شده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: آزمایش ۶۱ نفر دیگر از افراد مشکوک نیز در آینده اعلام خواهد شد که مطمئن هستیم بخش قابل توجهی از آنان، منفی خواهد بود.

دکتر آقازاده اضافه کرد: تاکنون ۱۲۴ مورد مشکوک در آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند که روند آزمایش تعدادی از آنان در حال انجام است.

وی تاکید کرد: با وجود کم‌بودن تعداد افراد مبتلا در آذربایجان‌غربی، رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

به گزارش ایرنا کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، یک‌هزار و ۵۰۱ نفر در ۲۷ استان درگیر ویروس در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۹۱ نفر هم با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.