گردشگری و توریسم

فرماندار تالش: ماندن در خانه سلامتی را تضمین می‌کند

سید عیسی مهدوی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری تالش گفت: برای عبور از این شرایط و رفع مشکل کرونا باید تمام مسافرت ها، تجمعات دوستانه و مجالس ترحیم و عروسی تا اطلاع ثانوی لغو شود.

وی افزود: کادر درمانی و همه مسئولان تالش برای پیشگیری از کرونا و درمان بیماران مشکوک به آن در تلاش هستند و آزمایشگاه تشخیص این بیماری در مرکز استان گیلان فعال شده است.

وی ادامه داد: برای راه اندازی فوری بیمارستان جدید تالش تلاش می کنیم و شهداران و بخشداران به عملیات ضدعفوی و گندزدایی فضاها و اماکن عمومی شهری و روستایی ادامه دهند.

مهدوی کار ستاد انتخابات و عوامل مدیریت بحران در مقابله با برف روزهای گذشته را ارزشمند دانست و همکاری جهادی مردم و مسئولان را برای پیشگیری از کرونا خواستار شد.

فرماندار تالش گفت: ویروس کرونا در بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله ایران مشکل ایجاد کرده است و همراهی مردم برای فائق آمدن بر این بیماری، ضرورت دارد.

ویروس کرونا بعد از مشاهده در چین، در کشورهای مختلف افرادی را مبتلا کرده است و معمولاً از طریق قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه انتشار می‌یابد و علائمی چون آنفلوآنزا دارد و با تب و سرفه آغاز شده و به التهاب ریه یا عوارض بدتر دامن می زند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و بیمارستان جدید آن به رغم تکمیل ساختمان، هنوز تجهیز نشده است.