گردشگری و توریسم

برگزاری مراسم ها در جیرفت به حالت تعلیق درآمد

ابوذر عطاپور وزیری روز شنبه در نشست شورای اداری جیرفت با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا شدن مردم به ویروس کرونا تمامی قهوه‌خانه‌ها، اماکن برگزاری جشن‌ها و مراسمات و مکان‌های ورزشی این شهرستان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

وی با بیان اینکه تمامی نشست‌های فرمانداری جیرفت تا اطلاع ثانوی تعطیل است، تاکید کرد: سامانه حضور و غیاب انگشتی تمامی ادارات این شهرستان در راستای پیشگیری از ابتلای مردم و کارمندان به ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی غیرفعال شود.

فرماندار جیرفت با اشاره به این مطلب که در زمینه مقابله با ویروس کرونا جای نگرانی نیست ولی باید در زمینه پیشگیری حساس باشیم، گفت: مردم یه شایعات توجه نکنند و اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ویروس کرونا از حضور در اجتماعات خودداری کنیم تا گرفتار این ویروس نشویم.

عطاپور وزیری بر ضدعفونی کردن ادارات و بانک‌ها و خودپردازها تاکید کرد و افزود: با همکاری مرکز بهداشت، این ضدعفونی‌ها انجام شود و هر اداره یک رابط بهداشتی داشته باشد.

وی افزود: بازرسی از نانوایی‌های شهرستان در دستور کار قرار است لذا در راستای حفظ سلامت مردم تمام توان خود را به کار می‌بریم.

فرماندار جیرفت اظهار داشت: مردم در صورت امکان، نیازهای ضروری و روزانه خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند تا در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

وی از زحمات شبانه روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و تمامی پرسنل مجموعه سلامت و بهداشت قدردانی کرد و گفت: اوج پیک انتشار ویروس کرونا تا ۲ هفته آینده است لذا در این بازه زمانی مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

 اصغر مکارم رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیزدر تشریح آخرین وضعیت ویروس کرونا در جنوب استان کرمان گفت : در مجموع از ۱۸ مورد بیمار مشکوک به ویروس کرونا که از آن‌ها آزمایش گرفته شده و به تهران ارسال شده بود،  نتیجه آزمایش هر ۱۸ نفر منفی اعلام شد.

وی اظهار داشت: بیمارستان‌های امام خمینی (ره) جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج در راستای کنترل بیماری به عنوان بیمارستان‌های زیرمجموعه (ریفرال) اعلام و اتاق‌های ایزوله آماده سازی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: پزشک متخصص داخلی در بیمارستان‌های رودبار جنوب، منوجان و قلعه‌گنج مستقر شده است تا در صورت مشاهده مورد مشکوک به بیمارستان های ۱۲ فروردین کهنوج و امام خمینی(ره) جیرفت منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند گفت: رعایت نکات و دستورات بهداشتی مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروسکرونا است.

مکارم ادامه داد: شهروندان در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، از دست زدن به چشم و دهان خود خودداری کنند و پس از دست زدن به وسایل در اولین فرصت ممکن نسبت به شست و شوی بهداشتی دستان اقدام شود.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.