گردشگری و توریسم

گیلانغرب بیشترین و کرمانشاه کمترین مشارکت را در انتخابات مجلس داشتند

محمدابراهیم الهی تبار عصر دوشنبه در نشستی خبری به تشریح جزییات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: پس از مردم گیلانغرب، اهالی هرسین با ۷۲.۶۶ درصد و سنقروکلیایی با ۶۹.۳۷ درصد بیشترین مشارکت را داشتند.

وی همچنین با اشاره به مشارکت ۶۵ درصدی مردم اسلام آبادغرب در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، گفت: ۶۳.۷ درصد از واجدین رای در صحنه، ۶۲.۳ درصد در سرپل ذهاب، ۵۴.۶ درصد در کنگاور، ۵۴ درصد در ثلاث باباجانی و ۵۳.۷ درصد از واجدین شرایط رای دادن در قصرشیرین نیز پای صندوق های رای حاضر شدند.

الهی تبار افزود: در انتخابات دوم اسفند مشارکت ۴۷.۲ درصدی برای دالاهو، ۴۵.۵ درصدی برای پاوه، ۴۰ درصدی برای روانسر، ۳۹.۷ درصدی برای جوانرود و ۳۰ درصدی برای کرمانشاه رقم خورد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه یک میلیون و ۵۴۶ هزار و ۴۱۳ نفر از مردم استان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن بودند و ۵۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آنها را رای اولی ها تشکیل می دادند، افزود: یک هزار و ۵۸۵ صندوق اخذ رای نیز برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده بود.

وی تصریح کرد: ۶۶۱ هزار و ۲۹۴ نفر از مردم استان کرمانشاه در انتخابات دوم اسفند پای صندوق های رای حاضر شدند تا مشارکت حدود ۴۳ درصدی برای استان رقم بخورد که در حدود میانگین کشور بود.

الهی تبار یادآوری کرد: ۵۲ درصد از افراد شرکت کننده در انتخابات را آقایان و ۴۸ درصد را نیز بانوان تشکیل می دادند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در ادامه به واجدین شرایط رای دادن، تعداد آراء ماخوذه، میزان مشارکت و تعداد آرا صحیح در ۶ حوزه انتخابیه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۸۶۷ هزار و ۳۱۲ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۲۶۰ هزار و ۴۲ رای به صندوق ها انداخته شد تا مشارکت ۳۰ درصدی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه تعداد آرا صحیح حوزه انتخابیه کرمانشاه ۲۳۲ هزار و ۴۷۱ رای بود، افزود: عبدالرضا مصری با کسب ۹۵ هزار و ۶۱ رای و محمد رشیدی با ۵۷ هزار و ۱۷۰ رای به عنوان منتخب مردم شناخته شدند.

الهی تبار تصریح کرد: همچنین از این حوزه انتخابیه، سلمان محمدی با ۴۰ هزار و ۱۵۷ رای و ابراهیم عزیزی با ۳۹ هزار و ۴۹۵ رای به دور دوم راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در خصوص حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز گفت: ۱۴۰ هزار و ۸۹۲ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۸۶ هزار و ۴۵۱ نفر در انتخابات شرکت کردند تا مشارکت ۶۱.۳۵ درصدی برای این حوزه رقم بخورد.

وی با اشاره به ۸۳ هزار ۹۵۴ رای صحیح در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، از راه یابی مجتبی بخشی پور با کسب ۱۴ هزار و ۳۴۹ رای و نادر نادری با ۱۳ هزار و ۱۲۷ رای به دور دوم خبر داد.

الهی تبار در ادامه تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی را ۱۶۶ هزار و ۶۴ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد آرا ماخوذه این حوزه به ۷۲ هزار و ۵۲۰ رای رسید تا مشارکت ۴۳.۶۷ درصدی رقم بخورد.

این مقام مسوول، تعداد آرا صحیح حوزه انتخابیه منطقه اورامانات را ۶۷ هزار و ۷۱۲ رای عنوان کرد و گفت: آرش زره تن لهونی با کسب ۳۰ هزار و ۶۱۶ رای به عنوان فرد منتخب معرفی شد.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۱۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند، تعداد آرا ماخوذه را ۸۵ هزار و ۵۶۵ رای عنوان کرد و گفت: برای این حوزه مشارکت ۶۵ درصدی به ثبت رسید.

الهی تبار تعداد آراء صحیح ماخوذه را نیز ۸۲ هزار و ۹۸۷ رای عنوان و تصریح کرد: شهریار حیدری از این حوزه با کسب ۲۷ هزار و ۸۰۱ رای توانست به عنوان فرد منتخب معرفی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در خصوص حوزه انتخابیه شهرستان سنقروکلیایی نیز گفت: در این حوزه ۶۵ هزار و ۴۰ نفر واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۵ هزار و ۱۲۰ نفر پای صندوق ها حاضر شدند تا مشارکت مردم این شهرستان به ۶۹.۳۷ درصد برسد.

وی تعداد آرا صحیح ماخوذه را نیز ۴۳ هزار و ۷۷۷ رای اعلام کرد و گفت: سید جواد حسینی کیا توانست با کسب ۱۰ هزار و ۹۳۵ رای به عنوان منتخب حوزه انتخابیه سنقروکلیایی شناخته شود.

الهی تبار با اشاره به حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین و اینکه ۱۷۵ هزار و ۴۵۷ نفر در آن واجد شرایط رای دادن بودند، گفت: ۱۱۱ هزار و ۵۹۶ رای به صندوق انداخته شد تا مشارکت ۶۳.۶ درصدی رقم بخورد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه آرا صحیح ماخوذه این حوزه به ۱۰۸ هزار و ۵۲۷ رای رسید، منتخب آن را نیز علی رضایی با کسب ۳۶ هزار و ۶۶ رای اعلام کرد.

الهی تبار همچنین با بیان اینکه در قانون ۲ روز برای ثبت شکایت نامزهای معترض وجود دارد، گفت: افراد معترض در همه حوزه های انتخابیه به جز کرمانشاه تا امروز (۵ اسفند) مهلت اعتراض داشتند و نامزدهای معترض حوزه انتخابیه کرمانشاه نیز تا فردا این مهلت را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: فرمانداری های شهرستان های استان در جریان نحوه شکایات احتمالی افراد معترض به نتیجه انتخابات هستند و از این طریق باید پیگیری کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همچنین با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۹ فروردین ۹۹ ، گفت: افراد راه یافته به این مرحله از ساعت ۲۴ روز ۲۱ فروردین و به مدت یک هفته تا هشت صبح روز ۲۸ این ماه فرصت تبلیغ دوباره را خواهند داشت.

الهی تبار یادآوری کرد: شعب اخذ رای دور دوم نیز همانند مرحله اول خواهد بود به این ترتیب که ۶۵۰ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای شهرستان کرمانشاه و ۱۸۶ شعبه نیز برای حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو کار جمع آوری آرا را انجام می دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین به دستگیری برخی افراد در خلال برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: این افراد در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفته اند و متناسب با نوع جرمی که مرتکب شده اند حکم لازم برایشان صادر خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بروز برخی درگیری ها از سوی طرفداران فرد منتخب حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین که باعث وارد آمدن خساراتی شده بود، گفت: این موضوع از طرف پلیس و دستگاه قضایی پیگیری شد اما در نهایت افرادی که شاکی هستند باید شکایت خود را ثبت تا به آنها رسیدگی شود.

الهی تبار در پایان از حضور همه مردم استان به خاطر شرکت در انتخابات و عوامل و دست اندرکاران به خاطر فراهم کردن شرایط لازم جهت برگزاری این رویداد مهم قدردانی کرد.