گردشگری و توریسم

۶۶ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر باهم رقابت می‌کنند

مجید خورشیدی روز جمعه در نخستین ساعات آغاز کار رای‌گیری در استان بوشهر گفت: از ۱۰۱ کاندیدای تائید صلاحیت شده برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان ۳۵ نفر انصراف دادند.

وی بیان کرد: هم اکنون در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ۲۳ نامزد، دشتستان ۱۵ نفر، حوزه دشتی و تنگستان ۱۴ کاندید و حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۱۴ نامزد باهم رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر ادامه داد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رای هستند که از این شمار ۳۷  هزار و ۶۵۹ نفر رای اولی اند.

وی بیان کرد: در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰  شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که ۵۰۱  شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار معادل ۳۰ درصد هستند.

خورشیدی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فراهم شده‌است و صندوق رای به همه نقاط استان خواهد رفت تا همه بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: در مجموع ۱۵ هزار نفر مجری، ناظر و دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان بوشهر هستند که این تعداد بیش از چهار هزار نفر اعضا شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر از رای دهندگان خواست مدارک خود شامل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی را آماده کنند و زمان رای دادن همراه داشته باشند و اگر کسی شناسنامه‌ خود را گم کرده با مراجعه به ثبت احوال به سرعت برای آنها صادر شود.

وی بیان کرد: کار رای گیری راس ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در آغاز و تا ۲۲ ساعت ادامه دارد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزیر کشور است.

خورشیدی گفت: همه شعبه‌های اخذ رای به دستگاه‌های احراز هویت مجهز هستند و مرحله ثبت نام و احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود بنابراین  همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است.

وی یادآورشد: شناشنامه مهمور به مهر انتخابات می شود آن عده از افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند با شماره ملی هم می توانند رای دهند  و درصورت مفقود شدن شناسنامه می توانند به مراکز ثبت احوال در استان و شهرستان مراجعه کنند تا به قید فوریت شناسنامه برایشان صادر شود.

خورشیدی گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و در امنیت کامل در نظر گرفته شده است.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.