گردشگری و توریسم

تعاونی‌های استان اردبیل ۵۴ میلیون دلار کالا صادر کردند

قاسم رحیمی روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا گفت: ۱۸ میلیون دلار از این میزان صادرات مربوط به تعاونی‌های تولیدی و مابقی صادرات شرکت‌های تعاونی مرزنشینان استان است.

وی با اشاره به افزایش صادرات محصولات تعاونی‌های تولیدی استان اظهار کرد: کالاهای تولید شده توسط تعاونگران استان اردبیل به مقصد کشورهای عراق، گرجستان، قطر، روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

وی تعاونی‌های ۲۵۶ آرتا جوجه، آذر ساروج سبلان، آرتا نوین سرام و زربافت را از جمله شرکت‌های فعال در حوزه صادرات در استان اردبیل ذکر کرد و افزود: صادرات مرغ، سرامیک، بلوک سبک اتو کلاو و پتو از عمده محصولات صادراتی تعاونگران استان در سال جاری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۸۰۰ شرکت تعاونی در استان به ترتیب در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به بازگشت ۳۱ شرکت تعاونی راکد استان به چرخه فعالیت اقتصادی در طول یکسال گذشته گفت: امسال تعداد ۱۲۶ شرکت تعاونی جدید نیز به ثبت رسیده است.

رحیمی توجه به بخش تعاونی را از جمله مهمترین ضرورت‌های موجود جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: با حمایت و ایجاد انگیزه در بین جامعه هدف، سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی می‌تواند بسیار بالاتر از حد کنونی باشد.

وی همچنین از افتتاح ۱۰ شرکت تعاونی استان اردبیل همزمان با افتتاح ۳۲۲ تعاونی در سراسر کشور توسط معاون اول رئیس جمهوری در روز سه شنبه خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: برای تعاونی‌های افتتاح شده استان اردبیل ۱۳۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای فعالیت آنها نیز ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.