گردشگری و توریسم

شورای نگهبان باب رد صلاحیت را نبسته است

عابدین عابدی مقدم، سه شنبه در نشست توجیهی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: در بررسی صلاحیت افراد هیچ یک از افراد هیات نظارت فردی را به جهت نگاه سیاسی و یا حب و بغض و نظر شخصی رد یا تایید نکرده اند.

وی افزود: در مرحله بررسی صلاحیت ها با نگاه اغماضی وارد شدیم و کوچکترین اختلاف نظری با هیات اجرایی نداشتیم و همیشه اخلاق سرلوحه کار ما بود.

وی از نامزدهای انتخاباتی خواست تا شیوه نامه هیات اجرایی را به صورت دقیق رعایت کرده و از بداخلاقی های انتخاباتی پرهیز کنند.

مدیرکل اطلاعات خراسان شمالی نیز در این جلسه مشارکت گسترده مردم در انتخابات و ایجاد امنیت در آن را از جمله اهداف اصلی برشمرد و گفت: این انتخابات نخستین انتخابات بعد از خروج امریکا از برجام است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ناجی از نامزدهای انتخابات خواست تا در دادن وعده های انتخاباتی دقت کنند و اظهار داشت: در دور قبل برخی کاندیداها در استان وعده هایی دادند که اصولا عملی نبود.

پول شبهه‌ناک خرج انتخابات نشود

وی در مورد تامین هزینه های انتخاباتی نیز گفت: ریال به ریال هزینه های تبلیغات رصد می شود و قانون هم تکلیف کرده است که هزینه ها شفاف باشد، پس از هزینه کرد پول های شبهه‌ناک پرهیز کنید.

وی به نامزدهای انتخاباتی هشدار داد که مراقب رفتار ستادهای خود باشند و افزود: عده ای درصدد نفوذ در ستادهای انتخاباتی هستند و عده ای نیز وارد ستادها شده اند که در حال رصد و پیگیری حرکات این افراد هستیم و و به موقع برای حذف آنها اطلاع رسانی و اقدام می شود.

وی با بیان اینکه هدف نفوذی ها برهم زدن وضعیت امنیتی است، خطاب به نامزدهای حاضر در جلسه گفت: از التهابات نابه جای انتخابات جلوگیری کنید تا یک حرکت التهابی به ضرر جامعه و نظام نباشد و زحمات زیادی را به هدر ندهد.

وی افزود: نیروی انتظامی ۳ هزار نفر را برای ایجاد امنیت انتخابات پای کار می آورد و مبادا اتفاقی بیفتد که حواس ما از اصل ماجرا پرت شود.

ناجی، خراسان شمالی را تنها استانی برشمرد که کمترین میزان معضل را در حوزه مطالبات صنفی و کارگری دارد و افزود: تحریم ها شدید و اوضاع اقتصادی نامناسب است و نباید اجازه داد عده ای در زمین دشمن بازی کرده و با وعده های مختلف سطح توقع مردم را بالا برده و آنها را در حوزه معیشتی تحریک کنند.

۱۰ متخلف انتخاباتی احضار شدند 

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز از احضار و تذکر به ۱۰ فرد فعال انتخاباتی استان خبر داد و افزود: این احضارها منجر به تشکیل پرونده نشد و خوشبختانه تاکنون در استان اتفاقاتی که منجر به تشکیل پرونده شود، نداشته اییم.

مسلم محمدیاران، خراسان شمالی را استانی امن خواند و گفت: در انتخابات دوره های گذشته اجازه ندادیم افراد افراطی از هر جریانی وارد استان شده و آرامش و امنیت استان را مخدوش کنند و در این دوره انتخابات نیز همین گونه عمل خواهیم کرد.

دادستان بجنورد، اردوکشی خیابانی و خرید و فروش رای را ممنوع دانست و گفت: انتظار داریم نامزدها و فعالان انتخاباتی با مرور مجدد قانون انتخابات و آیین نامه های جدید، الزامات فضای مجازی و شفاف سازی مالی را رعایت کرده و در فضای مجازی هم از تهمت زنی و افتراپراکنی خودداری کنند.

۶۷ نفر در استان خراسان شمالی برای تصاحب ۴ کرسی نمایندگی این استان در مجلس شورای اسلامی، از سه حوزه انتخابیه رقابت می کنند.