گردشگری و توریسم

چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمان به کار خود پایان داد

به گزارش ایرنا ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه قرآن که با یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و عرضه محصولات مرتبط با ایشان در کرمان در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی و ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر دایر شده بود ، خاتمه یافت .

محمدرضا علیزاده با اشاره به بخش های عفاف و حجاب، موسسات و نهادهای، کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی در قالب برنامه های جنبی این نمایشگاه اظهار داشت: نقش این نمایشگاهها در ارتقای دانش قرانی مردم بسیار موثر است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: نمایشگاه قران کریم استان کرمان پس از چهارده دوره به مطالبه ای از طرف مردم و جامعه فرهنگی و قرانی استان کرمان تبدیل شده و طی هشت سال گذشته در استان برگزار شده است.

 علیزاده از این نمایشگاه به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و قرانی با رویکرد تبلیغی و ترویجی یادکرد  که توجه اقشار مختلف به خصوص جوانان را به این کتاب انسان ساز معطوف می کند.

وی اظهار داشت: هدف نمایشگاه فراهم کردن بستری برای تعامل فعالان حوزه قرآن، موسسات فرهنگی و نهادهای قرآنی و استفاده از ظرفیت های متقابل این دستگاه ها و نهادها و موسسات برای پیشبرد اهداف و فرهنگ این حوزه در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دیگر  هدف برپایی نمایشگاه آشنایی آحاد مردم در سنین مختلف با حوزه های فعال در حوزه قرآنی و  ایجاد بستر مناسب و معنوی با وجود قرآن کریم در ایام الله دهه مبارک فجر برای حضور شاداب مردم کرمان است.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرانی انجام داده و نهادهای مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند که از این دست اقداماتی ازجمله ایجاد موسسات قرآنی به عنوان نماد مشارکت و حضور مردم در فعالیت های قرانی است و نمود آن را در اتحادیه، تشکل ها و موسسات فرهنی و قرانی داریم.

علیزاده اضافه کرد: ۵۰۰ نفر فعال قرآنی در شمال استان کرمان بیمه شدند که این اقدام باید دنبال شود.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مختلف در سال های گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی با محوریت قران داشتیم از جمله جشنواره تلاوت، برنامه های حوزه قران و عترت، برگزاری کرسی تلاوت قران، برگزاری نمایشگاه در مرکز استان و شهرستان ها، جشن های ویژه رمضان، هفته قران و عترت، جشنواره عکس، و آزمون های قران و عترت در استان برگزار شد.

علیزاده با اشاره به ویژگی خاص امسال نمایشگاه گفت: با همراهی حسینیه ثارالله کرمان این نمایشگاه در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی، ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی ادامه داد: بخش عفاف و حجاب با ۱۵ غرفه، موسسات و نهادهای قرانی ۲۵ غرفه، بخش کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه با بیش از ۳۰۰ اثر هنرمندان کرمان و ملی ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی حول محور خانواده در قالب جنبی نمایشگاه دیده شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین طرح نذر قرآن کریم و جمع آوری قرآن ها و توزیع در مناطق محروم در این نمایشگاه دنبال می شود.

محمدرضا علیزاد در یکشنبه شب ۲۰ بهمن ماه در مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن و عترت استان کرمان با تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب و دفاع مقدس گفت: در آستانه چهلم سردار بزرگ اسلام شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی هستیم.

وی با اشاره به مستمر برگزار شدن نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در سالیان گذشته در استان کرمان گفت: امسال نیز به حول و قوه الهی چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت در استان کرمان برگزار شد که جا دارد از همه مردم و دستگاه های اجرایی که در برپایی نمایشگاه کمک کردند تشکر کنیم.

علیزاده در ادامه جای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی  را در این نمایشگاه در محل حسینیه ثارالله که ستون اصلی ان بوده است  خالی دانست و گفت: در جای جای این نمایشگاه امسال، یاد و خاطره این شهید بزرگ گرامی داشته شد.

وی همچنین با اشاره به عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی در این نمایشگاه افزود: آموزش، نشست ها، کارگاه ها نیز از جمله برنامه های دیگری بود که در این نمایشگاه برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه  نیز گفت: گفتگو و تعامل مردم با فعالین قرآنی در این نمایشگاه بسیار مهم است چرا که باعث تبلیغ هر چه بیشتر  می شود.