گردشگری و توریسم

رئیس پنتاگون به اجلاس وزیران دفاع ناتو می‌رود

بنابراعلام پنتاگون، مارک اسپر در بروکسل با شرکای کلیدی ناتو که در سطح وزیران دفاع هستند، دیدار خواهد کرد تا درباره چشم انداز امنیتی و ابتکارات آمادگی تبادل نظر کند.

نشست وزیران دفاع عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از ۲۳ تا ۲۴ بهمن ماه در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود. در حال حاضر ۲۹ کشور عضو این پیمان هستند.

دولت ترامپ به گونه‌ای حرکت کرده است که بتواند حضور ناتو در مسایل بین المللی را افزایش دهد تا به این ترتیب ضمن کاهش هزینه‌های مالی خود، رهبری آمریکا را از طریق ناتو در مناطق مختلف جهان به ویژه خاورمیانه افزایش دهد.

از این رو دیدارهای متعددی با مقامات ناتو ترتیب داده‌اند که آخرین مورد آن، حضور ژنرال میرچا جوانا معاون دبیرکل ناتو در واشنگتن و دیدار با مایک پنس معاون اول ترامپ و دیگر مقامات این کشور بوده است.

در بیانیه پنتاگون افزوده شده است: وزیر دفاع آمریکا همچنین به بایرن آلمان می رود تا در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت کند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: این کنفرانس سالانه بزرگترین اجتماع جهانی درباره سیاست امنیت بین الملل است که اسپر با تعدادی از مقامات خارجی، رهبران فکری و دیگر مقامات دفاعی درباره طیف گسترده‌ای از مسایل امنیتی همچون ثبات منطقه‌ای، مبارزه با داعش و اهمیت مشارکت‌های کلیدی تبادل نظر می‌کند.