گردشگری و توریسم

مردم روستای تنگ خوش دیر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش روز چهارشنبه در نشستی با عنوان نشست مردم روستا با مسئولان شهرستان دیر گفت: همراه اول در این روستا آنتن دهی ندارد و مشکلاتی برای زندگی مردم ایجاد کرده‌است.

عباس سلیمی افزود: بارها این مشکل به مسئولان انعکاس داده شد اما به دلیل هزینه بالای تامین و نصب این سیستم هنوز در این روستا اجرایی نشده‌است.

وی گفت: مدرسه ابتدایی روستا به همت خیر مدرسه ساز احداث شده و درزمان حاضر دانش‌آموزان براحتی در کلاس‌ها درس می‌خوانند اما محوطه آن که ۵۰۰ مترمربع است ترمیم و محوطه سازی انجام نگرفته و دانش‌آموزان هنگام زنگ استراحت با مشکل روبرو هستند.

رئیس شورای اسلامی روستای تنگ خوش ادامه داد: کوچه‌های روستا خاکی و چاله‌های زیادی دارد و جوانان روستا برای اوقات فراغت خود نیاز به زمین چمن فوتسال دارند.

وی اجرای طرح هادی روستایی، احداث شهربازی و فضای سبز و تعیین تکلیف مالکیت اراضی مردم را از مسئولان خواستار شد.

فرماندار دیر گفت: تلاش می‌کنیم تا با رفع معارض اراضی توسعه و عمران این روستا شتاب بیشتری به خود بگیرد.

کریم علی حسنی افزود: هرینه آسفالت محوطه مدرسه قول می‌دهیم تامین کنیم و در اسرع وقت این کار انجام گیرد.

وی گفت: اداره گاز برای آسفالت کردن جاده دسترسی به روستا و اداره راه و شهرسازی هم شانه سازی جاده را بپذیرند و بازسازی قنات‌ها از اعتبار سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر آغاز خواهیم کرد.

فرماندار دیر بیان کرد: در کمیسیون کارگری شرط شده که هیچ نیرویی بدون نامه اداره کار شهرستان جذب شرکت‌ها در منطقه نشود و سعی بر جذب نیروی بومی متخصص داریم.

وی گفت: برای واگذاری زمین به مرتع داران مشکلی نداریم اما به شرط اینکه طرح اقتصادی باشد و برای جوانان روستا اشتغال‌زایی داشته باشد.

فرماندار دیر یادآورشد: دهه فجر سرآغاز عزت، استقلال و آزادی مردم بود و باید از انقلاب حراست کنیم.

روستای تنگ خوش از توابع بخش آبدان شهرستان دیر دارای ۳۵ خانوار که شغل اصلی مردم کشاورزی و دامپروری است.