گردشگری و توریسم

پنج طرح عمرانی در سوادکوه شمالی به بهره‌برداری رسید

این طرح ها شامل روکش آسفالت راه روستایی تمر ، طرح مخابراتی ، دیوار حائل روستای کالیکلا ، احداث سیل بند و دیوار حائل خرکاک و تعریض و اصلاح راه روستایی غوزک روبار بوده است.

رئیس مخابرات سوادکوه و سوادکوه شمالی در افتتاح طرح ” ای جی AG ” مخابرات سوادکوه شمالی گفت : اتصال فیبرنوری به دستگاه مخابراتی و اینترنت پرسرعت علاوه بر روستای کالیکلا ، در روستاهای کتی لته ، آغوزبن و برجستانک هم به بهره برداری رسیده است .

جعفر محسنی اعتبار برای اتصال فیبرنوری و اینترنت پرسرعت در این روستاها را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوادکوه شمالی هم در مراسم افتتاح ۲ طرح این حوزه گفت : احداث دیوار حائل به طول ۶۰ متر ، ارتفاع سه متر و اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه در روستای کالیکلا شهرستان سوادکوه شمالی به بهره برداری رسیده است .

رضا ملابراری هدف از اجرا شدن این طرح را تجهیز کناره و حفظ کناره بستر رودخانه روستای کالیکلا  اعلام کرد .

وی با بیان اینکه دیوار حائل و سیل بند در روستای خرکاک به طول یکهزار متر مکعب در سه نقطه دیگر طرحی بود که به بهره برداری رسید ، افزود : این طرح هم با هزینه ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه به بهره برداری رسیده است .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سوادکوه شمالی هدف از اجرایی شدن این طرح را کنترل رسوب و کاهش شدت چریان سیلاب اعلام کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی هم در مراسم افتتاح تعریض و اصلاح راه روستایی غوزک رودبار شهرستان سوادکوه شمالی گفت : با توجه به سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال تعریض ، اصلاح مسیر و شن ریزی به طول ۲ کیلومتر در روستای غوزک رودبار انجام شده است .

سیرالله جعفری اعتبار این طرح را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد .

در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر همچنین روکش راه روستائی تمر به طول ۱.۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت آب منطقه ایی و راه و شهرسازی به بهره برداری رسید .