گردشگری و توریسم

بیش از ۱۰۰ برنامه ویژه بانوان و خانواده در کردستان اجرا می‌شود

لیلا آژیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همایش تجلیل از مادران نمونه و زنان سرپرست خانوار، برگزاری کارگاه آموزشی تاثیر انقلاب در امنیت اجتماعی زنان، برگزاری همایش زنان روستایی تحت عنوان انقلاب و تحکیم بنیان خانواده اسلامی و برپایی نمایشگاه غذاهای بومی محلی از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: همچنین دراین ایام کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی بانوان، پیشگیری از بیماری‌های حرکتی ویژه بانوان شاغل، کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج و مهارت‌های زندگی، گفتمان‌های حجاب و عفاف، همایش ارزش و جایگاه زن و همایش پیاده‌روی بانوان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان یادآور شد: همچنین به تمام فرمانداری‌ها تاکید شده که در این ایام مساله تاب‌آوری اجتماعی بانوان را مدنظر قرار داده و کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف در این زمینه را برای بانوان ۱۸ تا ۴۵ سال برگزار کنند.

وی بازدید از مرکز بیماری‌های  رفتاری و کاهش آسیب‌های زنان، افتتاح بازارچه صنایع دستی بانوان در دیواندره، برگزاری کنگره شعر اهل بیت، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره سردار دلها را از دیگر برنامه‌های حوزه بانوان و خانواده در این ایام اعلام کرذد.

آژیر با بیان اینکه زنان در پیروزی انقلاب سهم بسزایی داشتند و در این میان زنان استان کردستان همانند دیگر مناطق کشور گاهی حتی بیشتر از سهم شان، در عرصه های انقلاب از جمله هشت سال جنگ تحمیلی نقش ایفا کرده‌اند که ۵۶۲ شهیده زن در کردستان گواه روشنی بر این ادعا است.