گردشگری و توریسم

سیستان و بلوچستان مرکز احیای زبان فارسی است

اسماعیل امینی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه گستره جغرافیایی برگزاری این جشنواره به استان مرزی سیستان و بلوچستان رسیده است، اظهار داشت: همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم ایران در تمام استان ها نقش داشتند، هم اینک نیز باید در برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی چون جشنواره شعر فجر همه استان ها سهیم باشند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان علاوه بر اینکه احیا گر زبان فارسی است، شاعران قوی مانند فرخی سیستانی داشته است، بنابراین طبیعی است که باید با برگزاری جشنواره شعر فجر این استان به پایگاه شعر کشور تبدیل شود.

دبیر نهمین و دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر گفت: جشنواره شعر فجر یک رویداد ملی است و متعلق به دولت یا نهاد خاصی نیست و کمک کننده فرهنگ ملی است پس باید این گونه رویدادها از حمایت مردمی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار شاعر جوان در این جشنواره شرکت کرده اند، تصریح کرد: این استقبال نشان دهنده اعتبار پیدا کردن جشنواره شعر فجر در میان جامعه ادبی است و در واقع اعتماد اهالی فرهنگ را به خود جلب کرده است.

امینی افزود: همین‌که این جشنواره تعدادی شاعر خوب را به جامعه معرفی کند، وظیفه ذاتی خود را انجام داده است.

مراسم پایانی جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شاعران برجسته و نامی سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان در تالار سینما هلال زاهدان برگزار شد.

در این جشنواره شاعران برگزیده شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی و هنری معرفی شدند.