گردشگری و توریسم

۶۱ طرح عمرانی دهه فجر در ملایر بهره‌برداری می‌شود

قدرت الله ولدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۷۸ طرح عمرانی با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با ایام دهه فجر در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این تعداد طرح عمرانی زمینه اشتغال برای یک‌هزار و ۷۷۹ نفر ایجاد شده و پیش‌بینی می‌شود با اجرایی شدن طرح‌های کلنگ‌زنی شده ۷۷۰ شغل جدید نیز در این شهرستان ایجاد شود.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: تعداد طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، بیشتر از این میزان است که به زودی با حضور یکی از مسوولان ارشد کشوری با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

ولدی بهره‌برداری از ورزشگاه پنج هزار نفری شهید روحیان ملایر، آغاز عملیات اجرایی طرح‌هایی همچون گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد و طرح گاوداری ۶ هزار راسی با سرمایه‌گذاری شرکت شستا را از جمله این طرح‌ها برشمرد.

وی ایجاد اشتغال پایدار و بهبود معیشت را هدف عمده در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تعهد اشتغال ملایر امسال سه هزار و ۲۳۰ نفر بود که تا پایان دی ۶ درصد بیشتر از تعهدمان اشتغال ایجاد شد و طبق سند راهبردی شهرستان نیز باید سالانه این رقم اشتغال ایجاد شود.

ملایر تنها شهر خاورمیانه با ۲ عنوان جهانی

معاون استاندار همدان با تبریک جهانی شدن مبلمان منبت ملایر گفت: ملایر تنها شهر در خاورمیانه است که دارای ۲ عنوان جهانی است و هشت ماه برای تکمیل پرونده و به نتیجه رسیدن ثبت جهانی منبت ملایر زحمت کشیده شد.

ولدی همچنین ملایر را قطب دامپروری استان دانست و افزود: علاوه بر شهرک دامپروری آورزمان و جوکار، عملیات اجرایی سومین طرح بزرگ دامپروی این شهرستان توسط شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در بخش جوکار تا قبل از پایان سال آغاز و برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی طرح ۲۰۰ طرح در ۲۰۰ روستا در برنامه زمانی یک ساله را نیز گامی مثبت در راستای ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم عنوان و بیان کرد: سه دستگاه حمایتی را وارد این طرح کرده‌ایم تا افراد بیشتری که زیر پوشش این نهادهای حمایتی هستند، بتوانند از این خدمات برای ایجاد اشتغال بهره بگیرند.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: این طرح از ۲۰۰ طرح به ۵۳۶ طرح در سطح روستاها رسیده و از مهر امسال تاکنون یک سوم این طرح شامل ۳۰۲ طرح اجرا شده و متقاضیان با اخذ مجوز موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

ولدی تاکید کرد: در حوزه گردشگری با جهانی شدن انگور و منبت همچنان به این امر مصمم هستیم که ملایر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود و بتوانیم با ایجاد هتل و خانه‌های بوم‌گردی و ایجاد شهر بین المللی منبت مدت اقامت مسافران  و گردشگران را افزایش دهیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر با مدیرعامل راه آهن کشور گفت: مقرر شد هر ۱۵ روز یکبار قطار گردشگری وارد این شهر شود و یک واگن به قطار ملایر_ مشهد و ملایر_ تهران از ابتدای بهمن اضافه شود که محقق شد.

فرماندار ویژه ملایر خواستار همراهی و حمایت بخش خصوصی برای رونق قطار گردشگری شد و افزود: در این حوزه نیازمند کمک و همراهی مجدانه اهالی رسانه هستیم.

ولدی با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سهم بودجه این شهرستان طبق آمار در سال جاری بیان کرد: امسال حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به شهرداری ملایر برای تکمیل طرح‌هایی همچون مینی ورد، آسفالت و ساماندهی ورودی‌های شهر اختصاص دادیم.

آغاز عملیات اجرایی گلخانه ۶۸ هکتاری ملایر

وی اختصاص ۲ میلیارد تومان برای تکمیل مصلی توسط استاندار همدان و اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیز صوت مرکزی ملایر را از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی برشمرد و اظهار داشت: با اختصاص اعتبارات مورد نیاز تاکنون حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان در حوزه برق این شهرستان هزینه و ۱۷ فیدر ملایر اصلاح شد.

معاون استاندار همدان سهم ملایر در ایجاد گلخانه را طبق سند راهبردی سه ساله ۲۴ هکتار عنوان کرد و گفت: امسال گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد را در دست اجرا داریم که در حال حاضر با ۱۹ سرمایه‌گذار قرارداد بسته شده و برای ۴۱۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

ولدی اجرای طرح فراز را نیز از دیگر اولویت‌ها در سند راهبردی شهرستان برشمرد و افزود: امسال ۱۵۰ هکتار طرح فراز اجرا خواهد شد و تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۶۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح سرشاخه کاری گردو نیز در کنار طرح فراز اجرا و از اسفند عملیاتی می‌شود ادامه داد: در حوزه صنعت و معدن نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی جوکار سرمایه‌گذاری می‌شود که به زودی با حضور یکی از مسوولان کشوری کلنگ‌زنی خواهد شد.

سه هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در ملایر

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به حضور پرشور و بی نظیر مردم در تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همین جمعیت نیز باید پای صندوق‌های رای بیایند و این وظیفه ما مسوولان، اصحاب رسانه و تمامی افراد تاثیرگذار در این شرایط حساس و ویژه کشور است.

ولدی با تاکید بر اولویت قرار دادن شعار محوری وزارت کشور مبنی بر قانون مداری، بی‌طرفی کامل، رعایت مر قانون و تلاش برای حضور حداکثری بیان کرد: برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم آماده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۹۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان تعیین شده و سه هزار نفر عوامل اجرایی و دست‌اندر کار برگزاری انتخابات هستند.