گردشگری و توریسم

افزون بر ۶ تُن مواد مخدر در جیرفت کشف شد

سرهنگ رضا محمدرضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت در راستای مقابله با تهیه و توزیع مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر نقاط آلوده شهرستان ۶ تن و ۷۵۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه این مقدار مواد کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در راستای برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و مصرف کنندگان این مواد افیونی طی سال جاری تعداد ۶۶۶ نفر تهیه و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

فرمانده انتظامی جیرفت با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرایم، اعتیاد به مواد مخدر است، گفت: آمارها نشان می دهند بیشتر بزهکاران علت نداشتن تعادل روحی و ضعف توان مالی خود را استفاده از مواد مخدر اعلام می‌دانند.

وی اظهار داشت: از مهمترین تهدیدات علیه نوجوانان و جوانان، تحریکات افراد ناباب بوده که با بازی گرفتن احساسات جوانان، آنان را در معرض مصرف مواد مخدر قرار می‌دهند.

سرهنگ محمدرضایی گفت: هدف دشمنان، سلب عقاید مذهبی جوانان بوده که با توزیع مواد مخدر سعی دارند ضمن کسب درآمد، آنها را از مسیر اصلی خارج کرده و به عنوان نیرو در مقابل کارهای خود قرار دهند.

وی از اعلام آمادگی پلیس برای اعزام کارشناسان و برپایی کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس و ادارات خبر داد و گفت: همه افراد جامعه برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد باید نسبت به آسیب های مخرب آن آگاه باشند.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.