گردشگری و توریسم

تعاونی‌های اقتصادی در روستاهای کرمانشاه ایجاد می‌شوند

حسن عزیزی شنبه شب در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: ایجاد ۴۰ تعاونی روستا تعاون در روستاهای استان را هدف گذاری کرده ایم که تاکنون ۳۲ تعاونی تشکیل شده اند.
وی افزود: این تعاونی ها در راستای درآمدزایی برای روستاییان و توانمندی سازی آنان ایجاد می شوند و به فعالیت های اقتصادی می پردازند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت: از ۳۲ تعاونی ایجاد شده تاکنون تعداد محدودی فعالیت خود را آغاز کرده اند و به بهره برداری رسیده اند و مابقی نیز در حال طی کردن مراحل ابتدایی هستند.
عزیزی در رابطه با طرح یارانه دستمزد نیز گفت: سهمیه ما اکنون اصلاح شده است و به هزار و ۵۸ نفر رسیده است که تاکنون ۳۲۶ نفر در این طرح نام نویسی کرده اند.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر نام نویسی ها طرح یارانه دستمزد در جایگاه سوم قرار دارد، ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی و متولی اشتغالزایی باید در این زمینه دست به کار شوند و به ما کمک کنند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: سهمیه استان در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ۸۵۴ نفر بود که با کمک اصناف و فنی حرفه ای آمار ما از ابتدای سال جاری تاکنون به یک هزار و ۵۴ نفر رسید.
عزیزی اظهارداشت: براساس سند اقتصاد مقاوتی برای استان کرمانشاه ۲۳ هزار فرصت شغلی نوشته بودند تا کاهش سه درصدی نرخ بیکاری محقق شود.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان در پایان پاییز ۱۵ درصد بود، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش یافته است که رقم قابل قبولی است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه یادآور شد: نرخ بیکاری نقطه به نقطه استان نیز در پایان پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد کاهش یافته است، در حالی که این آمار در کشور یک درصد است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.