گردشگری و توریسم

مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی بوشهر افتتاح شد

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر در این آیین گفت: فعالیت این مرکز با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش‌آموختگان کشور در پنج استان کشور که یکی از آنها این استان است، آغاز شدهاست.

علی احمدی‌زاده اضافه کرد: هدف از تاسیس این مرکز شتاب‌دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان و ترویج نوآوری و شکوفایی است که در این ارتباط از دانش‌آموختگان استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز از مرحله آموزش‌های ترویجی، نوآوری، شکوفایی و خلاقیت تا مرحله تجاری سازی فناوری، کسب و کارها و تیم‌سازی در کنار فارغ‌التحصیلان، افراد صاحب ایده حضوری فعال دارد.

احمدی زاده یادآور شد: در اختیار قرار دادن فضا، امکانات لازم برای تیم سازی و تسهیلات ( تسهیلات بلاعوض و صندوق توسعه) و با توجه به سابقه جهاد دانشگاهی در حوزه تجاری سازی فناوری  در این حوزه به جوانان کمک می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: این فعالیت‌ها بیشتر در زمینه کسب کارهای اینترنتی و به‌طور ویژه در حوزه‌های انرژی و آبزیان که ظرفیت‌های استان است، دنبال می‌شود. 

احمدی‌زاده عنوان کرد: همه جوانان و دانشجویان برای نام‌نویسی و استفاده از خدمات این مرکز می‌توانند به کارشناسان جهاد دانشگاهی مستقر در مرکز نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

وی در باره تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه بین سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه ترویج و نهادینه‌سازی، نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانش بنیان و  تحقق اقتصاد مقاومتی منعقد شده‌است.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه برای مدت یکسال بین کانون همیاران جوان کارآفرین به‌عنوان کارفرما به نمایندگی “روح الله سلیمی‌فرد” و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان و اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به‌عنوان ناظرمنعقد شده‌است.

احمدی‌زاده گفت: هدف از این تفاهم‌نامه شتاب‌دهی کسب‌وکار جوانان به‌منظور ترویج فرهنگ و دانش نوآوری و کارآفرینی در بین جوانان و دانشجویان و کمک به راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید است.