گردشگری و توریسم

وزیران دفاع کشورهای نوردیک درباره عراق رایزنی کردند

به گزارش اسپوتنیک،   «آنتی کیکونن» وزیر دفاع فنلاند در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ما در این کنفرانس در مورد وضعیت امنیتی عراق و شرایط ائتلاف بین الملل علیه داعش بحث کردیم.  

کیوکونن افزود: ما آرزوی مشترک داریم که مبارزه با تروریسم در منطقه با همکاری دولت عراق ادامه یابد و ما همچنان با سایر کشورها درگیر در این عملیات همکاری خواهیم کرد.  

  «آنه گرت کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان امروز (چهارشنبه) به طور غیرمنتظره وارد بغداد شد تا از نیروهای باقی مانده این کشور در عراق بازدید کند.  

این سفر طی روزهای اخیر و با عجله ترتیب داده شده تا کارن باوئر در دیدار با مقامات نظامی و سیاسی عراق در خصوص ادامه ماموریت نظامیان آلمانی که در چارچوب ائتلاف بین المللی ضدداعش در منطقه حضور دارند، رایزنی کند.  

به دنبال لشکرکشی‌های نظامی آمریکا به عراق و ترور و شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شرایط امنیتی منطقه به شدت تنش آمیز شده است.  

در همین حال در اعتراض به عملیات آمریکایی‌ها، پارلمان عراق قطعنامه‌ای را برای خروج کلیه نیروهای خارجی از ائتلاف به رهبری ایالات متحده تصویب کرده است. هر چند تاکنون دولت تصمیم نگرفته که این قطعنامه را اجرا کند اما کشورهای حاضر در ائتلاف غربی قدام به کاهش نیروهای خود کرده‌اند.