اخبار گردشگری

دره اوپرت؛ یکی از زیباترین چشم اندازهای ایران

اوپِرت (owpart) دره‌ای زیبا و منحصر به فرد در مرز بین مازندران و سمنان می‌باشد که سرسبزی شهر‌های شمالی را در کنار کویر سمنان و مرکز ایران با هم تلفیق نموده است. این منطقه زیبا برخلاف سایر مناطق اطرافش هنوز به درستی معرفی نشده و بکر و آرام باقی مانده است. ارتفاع زیاد دیواره دره اوپرت به اندازه ایست که مانع از ورود ابر‌های باران زا به منطقه جنوبی آن می‌گردد و این دلیل اصلی خشک بودن یک سمت آن و سرسبزی سمت دیگرش است.
اوپرت چشم اندازی زیبااوپرت در واقع نام روستایی در ۵۵ کیلومتری شمال مهدیشهر می‌باشد که شغل اصلی مردم آن دامداری بوده و شرایط آب و هوایی بسیار خوب و بارش باران در دشت‌های آن باعث سرسبزی منطقه و بوجود آمدن شرایط ایده آل برای چرای دام‌ها شده است. از زیبایی‌های این منطقه می‌توان به وجود دشتی فراخ با خانه‌های روستایی که سقف شیروانی آن‌ها چشم اندازی زیبا را شکل داده اند اشاره نمود. برای درک زیبایی‌های این منطقه تصور کنید که در بالای کوهی بزرگ ایستاده اید و یک طرف جنگل‌های هیرکانی جلوه گری می‌کنند و در طرف دیگر دشت و کمی دورتر کویر توجهتان را جلب میکند. تلفیق اقلیم که در این منطقه مشاهده میشود چیزی نیست که بتوان در سایر مناطق ایران دید.

دیواره‌های بسیار بزرگ و مرتفع این دره در واقع ادامه یافته از فلات مرکزی ایران می‌باشند که در انتها به شمال شرقی قله خرو نرو ختم میشوند.