گردشگری و توریسم

سامانه بارشی جدیدی وارد آذربایجان‌غربی شد

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه به‌صورت بارش برف، بارش‌های رگباری باران، وزش باد گاهی شدید و مه‌آلود شدن هوا در سطح منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: با ورود و فعالیت این سامانه در آذربایجان‌غربی انتظار داریم میانگین دمای هوا ۲ درجه نسبت به روزهای قبل افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و بوکان و میاندوآب با دمای هوای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۶ و هفت درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین منفی چهار و هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلندمدت نیز ۲۸ درصد کاهش یافت.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.