گردشگری و توریسم

کابینه جدید الجزایر معرفی شد

به گزارش شبکه خبری الجزیره، کابینه «عبدالعزیر جراد» شامل ۳۹ تن از جمله پنج زن است و کوچکترین عضو کابینه نیز ۲۶ سال دارد.

در کابینه جدید الجزایر، صبری بوقادوم وزیر امور خارجه، کمال بلجود وزیرکشور و بلقاسم زغماتی وزیر دادگستری پست‌های خود را حفظ کرده‌اند.

همچنین، محمد عرقاب به عنوان وزیر انرژی، سید علی خالدی وزیر جوانان و ورزش، یوسف بلمهدی وزیر امور دینی و الطیب زیتونی نیز به عنوان وزیر مجاهدین معرفی شده‌اند.

عبدالمجید تبون رییس جمهوری الجزیر اعلام کرده که کابینه جدید هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی همچنین گفته است که کابینه در چند هفته آینده، برنامه کاری خود را برای ارایه به شورای وزیران و پارلمان، تهیه خواهد کرد.

تبون اخیرا با ادای سوگند به عنوان رییس جمهوری الجزایر، “عبدالعزیز جراد” استاد دانشگاه را برای تشکیل کابینه معرفی کرد.

جراد 65 ساله که زمانی در دوره ریاست جمهوری “الیمین زروال” مدیرکل دفتر ریاست جمهوری بود، استاد دانشسرای علوم سیاسی الجزایر و تحلیلگر سیاسی است.

انتصاب جراد این دیپلمات سابق الجزایر در حالی صورت  گرفت که جمعه هفته گذشته هزاران نفر از مردم معترض این کشور بعد از شرکت در نماز جمعه در چهل و پنجمین جمعه متوالی به خیابان‌های پایتخت الجزیره آمده و خواستار تغییرات بنیادین در ساختار قدرت شدند.

این تظاهرات در حالی برگزار شد که چند روز از مرگ ژنرال احمد قاید صلاح رئیس ستاد ارتش الجزایر در اثر سکته قلبی می‌گذرد.

معترضان در میان تدابیر امنیتی شدید شعارهایی را در راستای ایجاد تغییر بنیادین در ساختار نظام این کشور و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی پیش از ورود به هرگونه گفت وگو در پاسخ به درخواست عبد المجید تبون، رئیس جمهوری جدید الجزایر سردادند.

تظاهرات مردم الجزایر از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ آغاز شده است و به شکل مرتب  جمعه هر هفته برگزار می‌شود.