گردشگری و توریسم

گیلان سرد و بارانی می شود

مازیار غلامی غروب پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه است ؛ بر این اساس طی عصر و شب افزایش ابر و در بعضی نقاط بارندگی مهیاست .

وی افزود:  از روز جمعه با نفوذ تدریجی جریانات سرد شمالی ، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، کاهش دما ، بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط شدید و یا  خیلی شدید) در ارتفاعات بارش برف و احتمال رعد و برق تا اوایل هفته آینده مورد انتظار است.

 وی خاطرنشان کرد: براساس نقشه های هواشناسی  آسمان استان برای روز جمعه ( فردا) ، مناطق جلگه ای نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، کاهش نسبی دما، بارندگی متناوب و وزش باد( پاره ای نقاط  شدید یا  خیلی شدید) ارتفاعات و دامنه های جنوبی گیلان  نیز کمی تا نیمه ابری ، گاهی افزایش ابر و وزش باد ، بعضی ساعات بارندگی و احتمال بارش و برف  پیش بینی می شود.

غلامی گفت: برای روز شنبه  نیز آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود ، بارندگی و وزش باد ( پاره ای نقاط شدید ، خیلی شدید) احتمال رعد و برق و  ارتفاعات بارش برف در استان را شاهد خواهیم بود .

وی به بیشینه و کمینه دمای استان طی  شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته  بیشینه و کمینه  دما به ترتیب  برای  لاهیجان ۱۶ درجه سلسیوس  و  دیلمان یک  درجه  زیر صفر ( منفی یک درجه سلسیوس) ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان اضافه کرد: بیشینه و کمینه  دمای شهر رشت نیز طی شبانه روز گذشته  به ترتیب ۱۵ و هفت درجه سلسیوس بوده است.