گردشگری و توریسم

مسابقات والیبال نشسته جانبازان کشور در تربت‌حیدریه آغاز شد

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه در مراسم آغازین این مسابقات گفت: در این رقابت‌ها ۶ تیم به رقابت می پردازند که از استان‌های خراسان شمالی، مازندران و گلستان هر کدام یک تیم و سه تیم هم از استان خراسان رضوی در این رقابتها حضور دارند.
مجید رضایی افزود: رقابت‌های لیگ دسته‌ یک والیبال نشسته جانبازان و معلولان کشور امسال با حضور ۲۷ تیم در قالب چهار گروه و در سه مرحله از هفته گذشته به میزبانی استان گلستان آغاز شد که امتیاز میزبانی مرحله نخست در گروه سوم به تربت‌حیدریه واگذار شد.

وی با بیان اینکه رقابت‌ها تا جمعه هفته جاری در سالن شهید جلیلی تربت‌حیدریه ادامه خواهد یافت ادامه داد: از هر گروه سه تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد و در نهایت تیم‌های اول و دوم جواز ورود به لیگ برتر کشور را دریافت می کنند.
رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: ۵۰ درصد اعضای تیم پیام ارتباطات تربت‌حیدریه جانباز هستند که شامل چهار بازیکن جانباز بالای ۷۵ درصد و سه بازیکن جانباز بین ۴۰ تا  ۴۵ درصد می شوند.
هم اکنون در تربت‌حیدریه ۳۲ باشگاه ورزشی فعالند که هفت باشگاه مربوط به بانوان، ۲ باشگاه ویژه مردان و بقیه به صورت مشترک فعالیت دارند و شمار بیمه شدگان ورزشی این شهرستان نیز چهار هزار و ۶۷۰ نفر است.

در تربت‌حیدریه بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در قالب ۴۰ هیات ورزشی فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.