گردشگری و توریسم

۹۷درصد قبوض برق البرز الکترونیکی شد

بهنام بیات روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: برای استفاده بهینه از خدمات الکترونیک و حفظ محیط‌زیست نسبت به حذف قبوض کاغذی  از مهرماه ‌سال‌جاری اقدام شد.

این مسوول بیان داشت: مشترکانی که دارای تلفن همراه هوشمند و متصل به شبکه اینترنت هستند که به راحتی پس از دریافت پیامک انتهای آن لینک قبوض الکترونیکی بصورت پی.دی.اف دریافت می‌کنند و امکان پرداخت به وجود می‌آید.

بیات خاطرنشان کرد:همچنین۱۲ عدد پی.اس. پی وجود دارد که از طریق این درگاه‌های اینترنتی مشترکان می توانند نسبت به پرداخت قبوض الکترونیکی خود اقدام نمایند و مشترکانی که گوشی هوشمند ندارند می‌بایست کد  #۷۳۳* را وارد کنند تا شناسه قبض برای آنان ارسال شودو پرداخت قبوض صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز پرداخت قبوض برف از طریق تلفن ثابت با شماره ۱۵۲۱ نیز اعلام کرد و اظهارداشت:با این روش شناسه قبض ۱۳ رقمی را وارد می کنند و از این پس نیزبا همان شماره شناسه نسبت به  پرداخت قبوض اقدام نمایند.

بیات گفت: همچنین مشترکان می‌توانند از طریق دستگاه خود پرداز قسمت پرداخت قبوض و یا از طریق دفاتر دولت الکترونیک، دفاتر روستایی، مناطق برق نسبت به پرداخت قبض اقدام نمایند.

بهنام بیات تاکید کرد:درآمد حاصل از حذف قبوض کاغذی که برای صورت حساب‌های بهای انرژی بصورت قبض صادر می‌شود بخشی برای توزیع بسته‌های فرهنگی و مبالغ دریافتی بهای انرژی به حساب‌های متمرکز خزانه که بخش اعظم آن به حساب هدفمندی یارانه ها، واریز خواهد شد.

سالانه بیش از۱۰ میلیارد تومان تجهیزات روشنایی خریداری و با تمام شهرداری‌های استان البرز  به صورت مشارکتی در حال انجام است که بیش از۹۲ درصد معابر شهری استان روشن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:‌به شهروندان حصارکی این مژده را می دهیم تا یکماه آینده نسبت به رفع و اصلاح خاموشی روشنایی معابر پل حصارک اقدام خواهد شد.

بیات یادآورشد: در گذشته استان البرز فاقد زیرساخت‌های برق بود که در هفته دولت امسال احداث پست  ۴۰۰ کیلوولت در اختیار پیمانکار قرار گرفت تا فاز اول آن اجرایی شود.

شرکت برق استان البرز حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک خانگی،‌صنعتی، تجاری و اداری دارد.