گردشگری و توریسم

افزایش نظارت بر قیمت‌ کالاهای اساسی در ابرکوه

سید مسعود میرحسینی روز پنجشنبه در حاشیه نهمین نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان به ایرنا ، افزود: گشت های مشترک با همکاری واحدهای  بازرسی اداره های صمت ، تعزیرات حکومتی ، اصناف ، بهداشت و نیروی انتظامی در ۲ نوبت‌کاری نظارت و پایش قیمت‌ها را انجام می دهند.

وی بابیان اینکه طرح یادشده با اجرای سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد، اظهار کرد: در اجرای این طرح تاکنون ۲۷۰ مورد بارزسی انجام شد که ۳۵ فقره پرونده تخلف صنفی در مورد عدم نصب قیمت ، گرانفروشی و عرضه کالا خارج از شبکه تشکیل و به اداره تعزیزات حکومتی ارجاع شد.

میرحسینی ادامه داد: در این مدت چندین نشست برای کنترل قیمت کالاها در فرمانداری با حضور مسوولان دستگاه های مرتبط تشکیل شد و برخورد جدی با عوامل گرانفروشی مورد تاکید قرار گرفت .

رییس اداره صمت ابرکوه با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا ( شنبه شب هفته آینده) و با هدف جلوگیری از تخلفات صنفی خاطرنشان کرد: طرح نظارتی شب یلدا هفته جاری آغاز شد و به منظور جلوگیری از گرانفروشی ، کم  فروشی و نداشتن برچسب قیمت ها تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

وی افزود: اجرای این طرح با توجه به افزایش تقاضای برخی کالاها در شب یلدا از جمله میوه، آجیل و خشکبار، شیرینی، گوشت و مرغ، با همکاری و نظارت بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی در دستور کار قرار گرفت.

میرحسینی اضافه کرد: طی یک ماه گذشته  حدود ۳۶ تن قند ، شکر و نبات در شهرستان ابرکوه توزیع شد.

وی بابیان اینکه روند توزیع کالا ادامه دارد، یادآور شد: توزیع حدود ۱۶ تن قند با قیمت هر کیلوگرم ۵۴ هزار ریال ، شکر از قرار کیلویی ۳۴ هزار ریال و نبات هم با قیمت هر کیلوگرم ۶۲ هزار و ۵۰۰ ریال توزیع شده است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۳۲۴ تن شکر ، ۵۶ تن قند و  ۴۶.۵ تن نبات با قیمت مصوب در این شهرستان  توزیع شده است.

شهرستان ابرکوه افزون بر ۲ هزار واحد صنفی در قالب ۱۰ اتحادیه دارد که مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.