گردشگری و توریسم

داوطلبان رد صلاحیت شده درقم شکایات خود را به هیات نظارت ارائه کنند

درگزارش این روابط عمومی که چهارشنبه شب دراختیار ایرنا قرار گرفت،‌آمده‌است:‌ با توجه به زمان‌بندی انتخابات حسب ماده ۲۷ قانون انتخابات، درتاریخ ۲۶ آذرماه جاری  برررسی صلاحیت داوطلبان به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۱۷ آذرماه تا ۲۶آذرماه در هیات اجرایی حوزه انتخابیه شهرستان قم به پایان رسید و نتایج بررسی‌ها اعم از تایید و رد صلاحیت داوطلبان به ستاد انتخابات استان و سامانه جامع وزارت کشور و هیات نظارت ارسال گردید.

گزارش حاکیست:‌ بدیهی است تعدادی از داوطلبان که رد صلاحیت شده‌بودند ،برابرماده ۳۰ قانون و به استناد تبصره ذیل ماده۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهلت قانونی به آنها ابلاغ گردید و برابراستنادتبصره ذیل ماده۵۱ قانون ردصلاحیت شدگان حق دارند در اجرای آن به مدت ۴ روز به هیات نظارت استان قم مراجعه و شکایت خود را به صورت مستدل ارائه نمایند. 

در اجرای ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی آن، ‌ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه جاری شروع‌ و تا ۱۶ آذرماه ادامه داشت که درقم ۱۹۵ تن داوطلب ثبت نام کردند.

انتخابات  یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد. سه نماینده از حوزه انتخابیه قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند.