گردشگری و توریسم

معاون وزیر جهادکشاورزی: زنبورداری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

مرتضی رضایی روز چهارشنبه در نخستین جشنواره فرآورده های عسل شهرستان دماوند که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: زنبورداری یکی از حرفه های ارزشمند است که با توجه به موقعیت دماوند در توسعه این بخش، به نظر می رسد نمادی از عسل و زنبور در دماوند وجود ندارد که لازم است به این مهم توجه شود.

وی با اشاره به مشکل زنبورداران دماوند در خصوص فروش محصولات و تقویت بخش اقتصادی این حرفه نیز افزود: شهرستان دماوند به دلیل نزدیکی به پایتخت و دیگر شهرستان های استان تهران با توجه به میزان جمعیت و شرایط اقتصادی، نباید در حوزه فروش محصولات کشاورزی از جمله عسل با مشکل روبرو باشد.

معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شناخت این حرفه و معرفی محصول ارزشمندی همچون عسل وظیفه زنبورداران و تولیدکنندگان این بخش است، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان باید خود را باور کنند و بدانند آنچه موجب انسجام در بین آنان می‌شود، ایجاد تشکل‌ها در قابل اتحادیه و تعاونی است که نبود آن می‌تواند موجب از هم‌گسیختگی در سطوح مختلف تولیدی شود.

رضایی با بیان اینکه برنامه ریزی یکی از سیاست های اینگونه تشکیل‌ها است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در بخش حمایت از تولید کننده و مصرف کننده برندسازی است که فرآیند بسیار مهمی دارد و می تواند علاوه بر حمایت از تولیدکننده، حق انتخاب نیز به مصرف کننده بدهد.

وی از دیگر مشکلات بخش زنبورداری را مرتع دانست و افزود: باید این مهم نیز مورد بررسی قرار گیرد چراکه برای توسعه این بخش باید مسیر حمایت از زنبورداران تسهیل شود.