گردشگری و توریسم

مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس البرز کلید خورد

فرشته فهمیده روزچهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این مسابقات در چهار مرحله شامل آموزشگاهی ، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار می شود.
وی بیان داشت: رقابت های قرآنی دانش آموزان در رشته های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت های عترت شامل نهج البلاغه در سه مقطع تحصیلی در مدارس البرز با حضورداوران توانمند و با تجربه اجرایی شده است.
این مسابقات به مدت یک هفته برای ۶۵ هزاردانش آموز و فرهنگی استان البرز در مرحله آموزشگاهی برگزار می شود. به مناسبت هفته بزرگذاشت قرآن ، عترت و نماز، برنامه های متنوعی با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن و نماز، نشست های روشنگری با موضوع  مهدویت، گفتمان های دینی و امام شناسی در مدارس، کانون ها ی فرهنگی تربیتی و  دارالقرآن های استان نیز در حال اجراست.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: محفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی ، مدیحه سرایی و همخوانی توسط گروه های همخوان دارالقرآن ها از دیگر برنامه های مناسبتی این هفته در مدارس البرزاست.
فهمیده خاطرنشان کرد: دراین هفته کارشناسان علوم دینی و حوزوی برای دانش آموزان در زمینه مرجع شناسی نیز مطالب لازم را عنوان می کنند و به سوالات دانش آموزان پاسخ می دهند.
وی عنوان کرد: درهمایشی از دانش آموزان ، فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن ، عترت و نماز درالبرز تجلیل به عمل می آید.
برنامه های هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز طبق روز شمار اعلام شده از سوی وزارتخانه در ۲ هزار و ۹۰۰ کد مدرسه البرز با رویکرد ترویج عمومی فرهنگ قرآنی اجرا می شود.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.
  ۲۴ لغایت ۳۰ آذر ماه به عنوان هفته قرآن ، عترت و نماز نامگذاری شده است.