گردشگری و توریسم

اعتبار تسهیلات اشتغال عشایر سمنان امسال ۵۰ میلیارد ریال است

مراد خادم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رونق تولید و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی با حمایت همه‌جانبه از جامعه عشایری امکان‌پذیر است و با اعطای بسته‌های تشویقی می‌توان برای توسعه کشور اقدام کرد.

وی خاطر نشان کرد: میزان درآمد و نرخ بیکاری جامعه عشایری استان سمنان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌آفرین و ارایه تسهیلات نیازمند واکاوی است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ادامه داد: در سال گذشته برای ۲۵۰ نفر از عشایر استان سمنان با اعطای تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی اشتغال ایجاد شد که این فرایند برای امسال هم ادامه یافت.

خادم تصریح کرد: حمایت از واحدهای تولیدی خُرد برای ماندگاری و تثبیت جوامع عشایر استان در دست پیگیری است و تامین بازار فروش و مواد اولیه صنایع دستی با حمایت‌های همه جانبه در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: واکاوی نرخ بیکاری در جامعه عشایری استان سمنان در دست پیگیری است و با اعطای تسهیلات می‌توان برای رونق تولید اقدام‌های جدی‌تری انجام داد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان بدون اشاره به نرخ بیکاری و شاخص‌های اشتغال‌زایی در جامعه عشایری استان، خواستار رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه اقتصادی این قشر از جامعه در سمنان شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.