اماکن دیدنی ایران

نام صنایع دستی ملی و بین‌المللی شهرهای ایران در تابلوهای جاده‌ها درج می‌شود


چارتر

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نام تمامی شهرهای دارای صنایع دستی ملی و جهانی همراه با تولیدات آنها در تابلوهای راهنمای جاده‌های کشور درج خواهد شد.

ایرنا: پویا محمودیان تاکید کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت راه و شهرسازی قرار شد تا نام تمامی شهرهای ثبت شده صنایع دستی ایران در سطح ملی و جهانی بر روی تابلوهای راهنمای مسافران جاده‌های کشور درج شود.

وی افزود: این اقدام در راستای هدایت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به تمامی شهرهای ملی و جهانی ایران و رونق اقتصادی این شهرها در حوزه صنایع دستی و گردشگری است.

محمودیان تصریح کرد: یکی از این شهرها، شهرکرد شهر ملی نمد است که می‌تواند میزبان مسافران داخلی و خارجی و ارائه انواع تولیدات نمدی به گردشگران باشد.

وی همچنین از بیمه ۸۱۲ هنرمند صنایع دستی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۴ هزار نیز در روستاهای کشور بیمه شدند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: این در حالی است که بیمه هنرمندان صنایع دستی از ۵ سال قبل قطع شده بود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پیش‌بینی های انجام شده امسال سهم بیمه هنرمندان صنایع‌دستی کشور افزایش می‌یابد و نتیجه این پیگیری تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود.

محمودیان تاکید کرد: امید است، بودجه مورد نیاز برای بیمه تمامی هنرمندان و فعالان صنایع دستی کشور تامین شود.

به گزارش ایرنا، ایران به لحاظ تولید صنایع دستی سومین کشور دنیا و به سبب ثبت شهرها و روستاهای صنایع دستی نخستین کشور جهان است.

اکنون بیش از دو میلیون نفر به صورت غیررسمی و ۴۵۰ هزار نفر به صورت رسمی در ۲۹۵ رشته صنایع دستی ایران فعالیت دارند.

۷۵ درصد حوزه صنایع دستی ایران در سه بخش تولید، آموزش و بازرگانی در اختیار بانوان قرار دارد.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ هزار هنرمند در ۵۲ رشته صنایع دستی دارد که از این تعداد سه هزار نفر فعالند.