گردشگری و توریسم

امام جمعه موقت: مصرف قلیان دربوستان های ورامین نگران کننده است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین که در شهرک صنعتی سالاریه این شهرستان برگزار شد گفت: هر چند که مسئولان موظفند تا از توسعه قلیان سراهای غیر مجاز درسطح شهرستان جلوگیری کنند ولی در کنار این مهم لازم است تا با اقدامات فرهنگی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها از مضرات استفاده از قلیان، از استفاده آن در بوستان‌ها کاست.
وی تأکید کرد: شهرداری نباید پارک‌ها را بی در و پیکر رها کند، وقتی شهرداری بوستانی احداث می‌کند موظف که بر اداره آن نیز نظارت جدی داشته باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اجرای طرح تغییر جهات خیابان‌های اصلی شهر ورامین گفت: طرح تغییر جهات خیابان‌های اصلی ورامین سال‌ها به تصویب شورای ترافیک رسیده بود ولی کسی جسارت اجرای آن را نداشت، اجرای این طرح مدال افتخار بزرگی برای فرماندار شهرستان ورامین است
امام جمعه موقت ورامین گفت: با اجرای این طرح وقتی کسی وارد شهرستان می‌شود به راحتی به مرکز شهر دسترسی پیدا می‌کند و تمامی آثار تاریخی از جمله برج علاءالدوله و مسجد جامع در معرض دید افراد قرار می‌گیرد.

فرماندار ورامین نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: فرهنگ، پایه و اساس تمامی اقدامات در حوزه‌های مختلف است، زمانی که حمایت از کالای داخلی و مصرف تولیدات ایرانی به فرهنگ عموم جامعه تبدیل شود، می‌توان برای کشور، آینده‌ای روشن متصور شد.
حسین کاغذلو افزود: امروز جوان ایرانی به کار و شغل پایدار نیاز دارد و این مهم جز با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تولید کنندگان و صاحبان صنایع میسر نمی‌شود چرا که این افراد هستند که کار ایجاد کرده و وضعیت موجود تولید کشور را حفظ می‌نمایند.
وی گفت: مسئولان موظفند تا با حضور در واحدهای صنعتی، از نزدیک با مشکلات آنان آشنا شده و آن دسته از موانعی که در حوزه شهرستان قابل حل است را برطرف کرده و در صورت نیاز، به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران این مسائل را منتقل کنند.
کاغذلو یکی از مشکلات حوزه صنعت شهرستان ورامین به ویژه در حوزه شهرک صنعتی سالاریه را تأمین آب اعلام کرد و افزود: کمبود آب در شهرک صنعتی سالاریه مشکلی هشت ساله بود که با برنامه ریزی و پیگیری جدی، با حفر چاه جدید این مشکل برطرف گردید ولی باید دقت داشت که توسعه فعالیت‌های صنعتی در حوزه شهرک صنعتی باید متناسب با زیرساخت‌های موجود صورت گیرد.
فرماندار ورامین تصریح کرد: برداشت‌های بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی باعث شده تا سطح آب چاه‌ها افت پیدا کند، مشکلی که میزان آبدهی چاه‌ها را کاهش داده، پدیده فرونشست را به وجود آورده و مشکلاتی را برای حوزه کشاورزی، صنعت و آب شرب مناطق مختلف شهرستان به همراه داشته است.
کاغذلو صاحبان صنایع را سربازان خط مقدم مقابله با تهاجم اقتصادی استکبار جهانی اعلام کرد و افزود: قطعاً تحول در حوزه صنعت و اقتصاد کشور و نیز ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، بر عهده صاحبان صنایع است بنابراین می‌توان با رفع مشکلات آنان، بسیاری از اهداف حوزه اقتصاد را محقق کرد.
 

در پایان این جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با حضور در شهرک صنعتی سالاریه، از فعالیت واحدهای صنعتی بازدید کردند.

تهرام/۷۲۵۴