گردشگری و توریسم

آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی ۲۷ تیر برگزار می شود

به گزارش روز یکشنبه گروه دانشگاه و آموزش، کارت ورود به جلسه مرحله اول آزمون ورودی دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی سال ۹۸ از روز دوشنبه ۲۴ تیر ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت است.

همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر برای شرکت در این آزمون الزامی است.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد از صدور کارت شرکت در آزمون برای داوطلبانی که شرایط مندرج در بند (الف) اطلاعیه شماره یک را نداشته باشند، خودداری شده و اگر در هر مرحله ای مشخص شود فرد متقاضی واجد شرایط شرکت در آزمون نیست، ثبت نام وی لغو می شود.

بر اساس اطلاعیه شماره یک مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور که پیشتر اعلام شد، شرایط عمومی برای ورود به دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی از این قرار است: افرادی که در یکی از رشته های علوم آزمایشگاهی بالینی (ایمنی شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، میکروب شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون) دارای دکتری تخصصی (D.Ph) یا تخصص بوده و پس از فراغت از تحصیل دارای حداقل ۴ سال سابقه کار در رشته تخصصی باشند (دانش آموختگان خارج از کشور در صورتی که عنوان مدرک ارزشیابی شده آنها مطابق موارد فوق الذکر بوده یا دارای کارت و شماره نظام پزشکی از سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی باشند) مجاز به ثبت نام در این فراخوان هستند.

همچنین بر اساس اطلاعیه شماره ۲ مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور این آزمون راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ماه و به روش الکترونیکی برگزار می شود.

محل برگزاری آزمون نیز ساختمان مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی تهران، خیابان آزادی، بین خیابان اسکندری و خیابان دکتر قریب روبه روی پارک اوستا است.

با توجه به برگزاری الکترونیکی آزمون، داوطلبان یک ساعت پیش از شروع آزمون باید در محل حضور داشته باشند.

نتایج این آزمون نیز در نیمه اول مرداد ماه سال ۹۸ به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش اعلام می شود و افراد مجاز در مرحله نخست آزمون به مرحله دوم یعنی مصاحبه دعوت می شوند.