گردشگری و توریسم

استاندار: ایجاد پایانه صادرات نفت در شرق هرمزگان از برنامه‌های مهم وزارت نفت است

فریدون همتی عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای فراکسیون نفت و نیرو مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم تا در راستای تسریع در انجام این پروژه بسیار بزرگ همکاری لازم را انجام دهند.

وی افزود: ایجاد دو پالایشگاه نفت سنگین و یک مجموعه پتروپالایش از دیگر برنامه‌های در دست اقدام در شهرستان جاسک در شرق هرمزگان است.

همتی بیان داشت: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در غرب هرمزگان نیز زیرساخت‌های لازم جهت ایجاد صنایع بزرگ از جمله پتروشیمی‌ها، کارخانجات فولاد، آلومینیوم و پودر آلومینا ایجاد شده و راه اندازی آب شیرین کن و نیروگاه نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در این دیدار خواستار اختصاص درصدی از درآمدهای ارزش افزوده پالایشگاه‌ها، گمرکات، بنادر و صنایع مستقر در هرمزگان برای توسعه این استان شد.

وی بیان داشت: استان هرمزگان هرساله درآمدهای بسیار زیادی را از طریق بنادر، گمرکات، پالایشگاه‌ها و صنایع بزرگ به خزانه کشور واریز می‌کند.

همتی ابراز داشت: از نمایندگان مجلس خواستاریم، کمک کنند تا بخشی از این درآمدها برای توسعه بیشتر این استان اختصاص یابد و این امر در قانون بودجه مصوب شود.

وی صنعت کشتی‌سازی را از دیگر صنایع مهم و راهبردی در هرمزگان دانست و گفت: مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس از توانمندی‌های بزرگی در ساخت و تعمیرات انواع شناور و کشتی برخوردار است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با ارائه سفارش‌های بیشتر به این مجموعه از سوی شرکت‌های کشتیرانی و نفتکش تولید و اشتغال گسترده‌تری در آن ایجاد می‌شود.

شماری از اعضای فراکسیون‌های نفت و نیرو روز چهارشنبه بازدیدی از پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام دادند و حمایت خود را از عملکرد وزارت و شخص بیژن زنگنه وزیر نفت اعلام کردند.

۷۱۹۸/۶۰۴۸