گردشگری و توریسم

انتقاد شدید نامزد ریاست جمهوری آمریکا از مواضع ترامپ در قبال ایران

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های غربی، سناتور «الیزابت وارن» که قبل از نخستین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری از حزب دموکرات ها سخن می گفت، افزود: ترامپ، ما را ایمن تر نکرده، بلکه آمریکا را در معرض خطر بیشتری قرار داده است.

وارن گفت: ترامپ، خاورمیانه و کل جهان را به مکان خطرناک تری تبدیل کرده است.

این نامزد دموکرات ضمن درخواست از آمریکا برای همکاری با متحدانش به منظور پیگیری راهکاری دیپلماتیک در ارتباط با این مساله، افزود: سیاست خارجی با توئیت، برای ما کارآمد نیست.

وی که جزو نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، ورود به درگیری با ایران برپایه شرایط کنونی را رد کرد.

وارن در میان ۱۰ نامزد دموکراتی است که قرار است شامگاه چهارشنبه مناظره انتخاباتی خود در میامی را برگزار کنند.

۱۰ نامزد دموکرات دیگر از جمله «جو بایدن» و «برنی سندرز» نیز روز پنجشنبه با هم مناظره می کنند. مواضع ترامپ در ارتباط با ایران احتمالاً از موضوعات مورد بحث این نامزدها است.

وارن در حالی در سخنان خود به ترامپ توپید که رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای راه اندازی جنگ روانی علیه ایران، تحریم های جدیدی را علیه رهبر انقلاب اسلامی و تعدادی از فرماندهان سپاه اعمال کرده و به تحریم وزیر امور خارجه ایران وعده داده است.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید قائل به هیچ قاعده و حقوق بین المللی و انسانی نشده و به طور رسمی از بسیاری از معاهدات بین المللی و منطقه ای و حتی دو جانبه خارج شده است، آن هم به بهانه اینکه منافع آمریکا در اولویت قرار دارد.

در همین حال، مقام های ایران به اقدام تحریک آمیز آمریکا در اعمال تحریم های جدید واکنش نشان داده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران این اقدام را نشانه بی خردی دولتمردان آمریکایی دانسته و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به این تحریم ها گفته که دولت ترامپ در حال نابودی همه سازوکارهای جاافتاده بین المللی برای حفظ صلح و امنیت جهانی است.