گردشگری و توریسم

سهم ۷۵ درصدی فعالیت بانوان کشور درعرصه صنایع دستی

به گزارش روز چهارشنبه واحد هماهنگی و ارتباطات شبکه ایران کالا، محمودیان در نشست با معاون صدا و سیما و مدیر شبکه ایران کالا، گفت: صنایع دستی سفیر فرهنگی کشورها هستند و ما در زمینه ثبت شهر و روستای جهانی، رتبه یک را کسب کرده‌ایم و این از نقاط قوت ما است.

وی با اشاره به اینکه بیش از دو میلیون نفر در حوزه صنایع دستی اشتغال دارند افزود: ٤٤٠ هزار نفر هم در بانک اطلاعاتی صنایع دستی ثبت نام کردند و ۷۵ درصد افراد فعال در صنایع دستی استان‌های کشور نیز بانوان هستند.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران عنوان کرد: در شرایط تحریم، صنایع دستی فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و ارز آوری برای کشور است. معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفت: در سال رونق تولید امیدواریم با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم در بازارهای داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محمودیان با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی در اقامتگاه‌های بوم گردی فرصت بسیار خوبی برای معرفی این آثار فاخر است افزود: با استقبال از همکاری میان شبکه ایران کالا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدواریم شاهد تحول بنیادین در این حوزه باشیم.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی صداوسیما هم در این نشست با اشاره به عزم جدی رسانه ملی برای حمایت از کالای فاخر ایرانی، گفت: با تمام توان از صنایع دستی که مزیت نسبی برای کشور است حمایت می‌کنیم و همچنین پوشش نمایشگاه‌های متنوع در این حوزه است.

احمد شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی، از جمله معرفی و تبلیغ صنایع دستی در شبکه‌های پرس تی وی، هیسپان تی وی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.

وی توجه به نشان تجاری سازی در صنایع دستی را ضروری دانست و برای همکاری رسانه ملی با هدف ترویج ساخت کالای ایرانی در حوزه صنایع دستی اعلام آمادگی کرد.

شهریاری افزود: سازمان صداوسیما و شبکه ایران کالا توجه شایانی به تولید کالاهای ایرانی دارد و در این زمینه استفاده از توانمندی و ظرفیت بخش برون مرزی و سایر شبکه‌های بین المللی رسانه ملی، مورد تاکید است.