گردشگری و توریسم

کوپا آمه‌ریکا؛ آرژانتین راهی مرحله حذفی شد

بامداد دوشنبه در دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام ملت های آمریکای جنوبی که به میزبانی برزیل در حال پیگیری است، دیدارهای گروه دوم برگزار شد.

آرژانتین که در ۲ بازی گذشته با عملکردی ضعیف، تنها به یک امتیاز رسیده بود، برای صعود به مرحله بعدی باید برابر قطر به پیروزی دست می یافت.

قطر قهرمان آسیا به عنوان میهمان در این مسابقات حضور داشت.

آرژانتین بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه چهارم اشتباه عجیب «بسام راوی» مدافع قطر سبب شد تا «لائوتارو مارتینز» گلزنی کند.

در ادامه آرژانتین ۲ بخت مناسب گلزنی دیگر داشت که «سرخیو آگوئرو» این فرصت ها را با بی دقتی از دست داد.

قطری ها با گذشت دقایقی، شرایط بهتری در زمین پیدا کرده و در حتی در دقیقه ۴۵ می توانستند به گل تساوی دست یابند که ضربه بازیکن این تیم به دیرک دروازه آرژانتین برخورد کرد.

در نیمه دوم، آرژانتین به طور کامل بازی را در اختیار داشت و این «سعید الشعیب» دروازه بان قطر بود که بارها با واکنش های مناسب خود، ضربات بازیکنان نامدار حریف را مهار کرد.

در دقیقه ۸۱ «سرخیو آگوئرو» مهاجم آرژانتین با حرکاتی انفرادی و ضربه ای تماشایی، گل دوم تیمش را به ارمغان آورد تا خیال آلبی سلسته از پیروزی و صعود آسوده شود.

در دیگر دیدار همزمان این گروه، کلمبیا که پیش از این با کسب ۲ پیروی متوالی، صعود خود را قطی کرده بود به مصاف پاراگوئه رفت و با تک گل «کولار» به پیروزی یک بر صفر دست یافت.

با این اوصاف از گروه دوم، کلمبیا با ۹ و آرژانتین با ۴ امتیاز به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آمریکای جنوبی رسیدند.

پیش از این تیم های برزیل و ونزوئلا از گروه نخست به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته بودند.

دیدارهای گروه سوم نیز بامداد سه شنبه برگزار می شود تا تکلیف دیگر تیم های صعود کننده مشخص شود.