گردشگری و توریسم

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: جایگاه شهرستان دماوند دوباره شناخته شود

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری در مراسم بیست و پنجمین سالگرد انتشار نشریه فرهنگی و اجتماعی رهاورد از قدیمی ترین نشریات شرق استان تهران، این نشریه را فرزند مکتوب مؤسسه امام رضا (ع) خواند.

وی اظهار داشت: از مهم‌ترین برکات فعالیت این مؤسسه می‌توان به تقویت حوزه‌های علمیه در این شهرستان اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مؤسسه تبدیل به یک مؤسسه خوشنام و فعال در منطقه شده است، افزود: در وهله اول در نظر داشتیم نشریه‌ای با طراوت و دارای محتوا و معارف برای جوانان داشته باشیم و هم به بیان ظرفیت‌های دماوند بپردازیم.

حاج علی اکبری گفت: نشریه رهاورد در شهرستان دماوند از سال ۷۰ با انتشار نشریات اردویی در بین جوانان آغاز شد و هدف اصلی آن تولید محتوا برای نسل جوان با محوریت دماوند شناسی در دوران گذشته، حال و ترویج فرهنگ دینی و معارف بود.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه فرهنگی و اجتماعی رهاورد با بیان اینکه شناساندن افق‌های شهرستان توسط این نشریه صورت گرفت گفت‌: تربیت نویسندگان جوان از دیگر دستاوردهای این نشریه بوده است.

وی افزود: شهرستان دماوند یک قطعه ممتاز فرهنگ و فرهنگ پروری و مأمن بزرگان علم و فلسفه بوده است؛ بسیاری از آثار مکتوب دینی از قبیل المیزان، الغدیر، تفسیر نمونه و اکثر آثار علامه جوادی آملی در دماوند به رشته تحریر در آمده است.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز گفت: تقویت فضاهای فرهنگی و ایجاد فرهنگسرا در راستای تحقق سند توسعه شهرستان نیاز است.

شهرستان دماوند در شمال شرق تهران قرار دارد.

تهرام /۱۰۰۸