اخبار گردشگری

مشاهده آنلاین پروازهای جهان با flightradar24

پرواز مورد نظرتان را آنلاین دنبال کنید؛ صنعت هوانوردی امروزه به‌عنوان امن‌ترین، سریع‌ترین و بهترین مدل حمل نقل در جهان شناخته می‌شود و با سرعت در حال توسعه یافتن است، جالب است بدانید که در هر لحظه حدود ۱۳۰۰۰ هواپیما به‌طور هم‌زمان در آسمان کل دنیا در حال پرواز هستند؛ که کنترل و مدیریت آن‌ها و همچین اطلاع‌رسانی به مردم جهان در مورد پرواز‌ها نیز به امری ضروری تبدیل شده است. ما در ادامه وب سایتی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن شما می‌توانید هر پروازی در جهان را از ابتدا تا زمان رسیدن به مقصد به‌صورت آنلاین مشاهده کنید.


پرواز مورد نظرتان را آنلاین دنبال کنید

این وب سایت یک مرکز جامع مشاهده پرواز‌های جهان است، به‌محض ورود به آن به چنین صحنه‌ای روبرو می‌شوید. این‌ها تمام پرواز‌هایی هستند که در حال حاضر درحرکت هستند؛ و اگر کمی دقت کنید خواهید دید که هواپیما‌ها روی صفحه حرکت می‌کنند.

حالا کمی روی منطقه مورد نظر زوم می‌کنیم، نقاط آبی که مشاهده می‌کنید فرودگاه‌های بین‌المللی هستند که با کلیک رو آن می‌توانید از برنامه پرواز‌های فرودگاه مطلع شوید. کوچک و بزرگ بودن هواپیما‌ها در تصویر به معنای نوع هواپیما است. نکته جالب در این تصویر این است که هیچ هواپیمایی از آسمان کره شمالی رد نمی‌شود.


مشخص شدن مسیر پرواز

مشخص شدن مسیر پرواز

برای اینکه اطلاعات بیشتری از یک پرواز به دست بیاورید روی یکی از هواپیماهای در حال حرکت کلیک کنید، همان‌طور که می‌بینید مسیر هواپیما و مشخصات آن نمایش داده می‌شود. برای مثال این پروازتهران-مشهد است و تقریباً در نیمه‌ راه قرار دارد. خط حرکت او کاملاً مشخص است و در ستون سمت چپ تصویر مشخصاتی از قبیل زمان پرواز، ساعت فرود، میزان مسافت طی شده، شماره پرواز وجود دارد. در پایین‌تر نیز مشخصاتی ازجمله نام شرکت، مدل هواپیما، سن هواپیما، سرعت حرکت، ارتفاع، وضعیت جوی و آب‌وهوای مسیر وجود دارد.


پروازهای عبوری از ایران

پروازهای عبوری از ایران

در چند سال گذشته با شدت گرفتن ناامنی‌ها در سوریه و عراق و سرنگونی هواپیمایی در اوکراین، شرکت‌های هوایی کم‌کم به عبور از مرزهای هوای امن کشورمان روی آوردند تا جای که رکورد ۱۰۴۳ پرواز عبوری در یک شبانه‌ روز در کشور زده شد، که شرکت‌های هواپیمایی اماراتی بیشترین سهم را در این پروازهای عبوری دارند. و نکته جالب عبور هواپیماهای آمریکایی از آسمان ایران است. در حال حاضر ۹۲ مسیر اصلی در ایران فعال‌اند که پروازهای عبوری کشور با میانگین بیش از ۹۰۰ پرواز در روز رسیده را مدیریت می‌کنند.


مشاهده سه بعدی و آنلاین پروازهای جهان

نکته جالب این است که با زدن دکمه 3D حرکت هواپیما را به‌صورت سه‌بعدی روی کره زمین ببینید

این وب سایت، دارای تمام شبکه‌های اجتماعی است، همچنین می‌توانید وضعیت هواپیمای موردنظر خود را آنلاین تویت کنید. این سایت دارای یک بخش چت هم می‌باشد که در آنجا می‌توانید با دیگر بازدیدکنندگان صحبت کنید، که نکته جالب در آن پشتیبانی از زبان فارسی است. بیشتر خدمات سایت از جمله آنهایی که ما برای شما معرفی کردیم رایگان است. اما برخی دیگر از خدمات آن ملزم به ثبت‌نام در سایت و هزینه است.

شما دارندگان تلفن همراه می‌توانید اپلیکیشن اندروید و ios آن را از خود سایت دانلود کنید و از تمام خدمات آن بهره‌مند شوید.


تهیه و تنظیم: امیر کلالی  | منبع : flightradar24.com