گردشگری و توریسم

چهارمین دور گفت وگوهای جامع سیاسی ایران و سوئیس برگزار شد

در این دور از گفت وگوها که نمایندگانی از قوه قضائیه هیات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران را همراهی می کردند، مقام های دو کشور از دستاوردهای حاصل از همکاری های به عمل آمده در سه سال گذشته در چارچوب نقشه راه که در سال ۱۳۹۵ توسط دو کشور به تصویب رسید، ابراز رضایت کرده و بر ضرورت تسریع در فرآیند اجرای کامل نقشه راه تاکید کردند.
در این نشست، پیرامون موضوعات گسترده در دستورکار همکاری های دوجانبه میان دو کشور شامل علوم، بهداشت و درمان، مدیریت منابع آب، حقوق مالکیت فکری، کشاورزی، دارویی، گردشگری و مدیریت بلایای طبیعی بحث و گفت وگو به عمل آمد و در همین چارچوب، مبادله تجربیات و اطلاعات در زمینه مسائل حقوق بشری و نظام حقوقی، میان هیات های قضایی دو کشور صورت گرفت.
هیات ایرانی خاطر نشان کرد که تحریم های زورمدارانه یکجانبه اقتصادی نقض آشکار حقوق بشر است.
دو هیات آخرین تحولات مربوط به برجام را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت اجرای کامل تعهدات توسط تمامی طرف ها تاکید کردند، همچنین به تبادل نظر در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی پرداخته و علاقه مندی خود را نسبت به ادامه گفت وگوهای دو جانبه با هدف تقویت صلح و امنیت فراگیر و همه جانبه ابراز داشتند.
در پایان این دور از گفت وگوها، عراقچی و بریسویل توافقی را در زمینه تقبل حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در کانادا توسط سوئیس به امضاء رساندند که این توافق شامل خدمات کنسولی نمی شود.