گردشگری و توریسم

رییس جهادکشاورزی استان تهران: 47 پروژه به ارزش 107 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود

«کریم ذوالفقاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای یک هزار و ۶۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: با افتتاح کامل این پروژه‌ها سالانه بیش از ۱۳ هزار تن به میزان تولیدات بخش کشاورزی استان تهران افزوده می‌شود و همچنین ۴۸ هزار و ۵۰۶ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب خواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: از مجموع این پروژه‌ها ۱۸ طرح در بخش آب و خاک، ۱۷ پروژه تولیدات گیاهی، ۵ طرح تولیدات دامی، ۵ طرح منابع طبیعی و همچنین مابقی در بخش‌های صنایع کشاورزی و شیلات و امور آبزیان است که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گفته وی، بخشی زیادی از این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی و بخش دیگر نیز از طریق آورده مجریان این طرح‌ها افتتاح می‌شود.

ذوالفقاری همچنین به مهمترین پروژه‌ها قابل افتتاح نیز اشاره کرد و گفت: بهره برداری از واحد پرورش گاو شیری، گلخانه گل شاخه بریده، صنایع تبدیلی و غذایی، گلخانه‌های سبزی و صیفی، مرکز اصلاح نژاد دام سبک، واحد تولید قارچ و همچنین تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری را از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در بخش کشاورزی استان تهران اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها بیشتر در شهرستان‌های ورامین، دماوند، شمیرانات و ری افتتاح می‌شود.

شعار امسال هفته جهاد کشاورزی «رونق تولید، امنیت غذایی» اعلام شده است.

** پیام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پیامی، آغاز هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد سازندگی را تبریک گفت.

در پیام کریم ذوالفقاری آمده: امروزه بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان یکی از بخش‌های بنیادین نظام اقتصادی کشور با استفاده از تمامی ابزارها، نیروهای متخصص وکارآمدترین تکنیک‌ها برای دستیابی به اهداف عالی خود که همانا استقلال، امنیت غذایی و توسعه همه جانبه است درحال تلاش است.
در آغاز هفته جهاد کشاورزی و گرامیداشت سالگرد تأسیس جهاد سازندگی به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که یادآور مجاهدت‌ها و زحمات شبانه روزی جهادگران در سالهای آغازین انقلاب اسلامی تا به امروز بوده، بدین وسیله، اینجانب این هفته را به تمامی کارکنان و تلاشگران این عرصه تبریک عرض نموده، امیدوارم با لطف و عنایات خاصه خداوند منّان و با تأسی از راه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهیدان بزرگوار، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ و روحیه جهادی در جامعه در جهت حفظ ارزش‌ها وخدمت رسانی به مردم و همچنین افزایش تولید در راه خودکفایی محصولات کشاورزی بیش از پیش موفق و پاینده باشید.