گردشگری و توریسم

پرداخت ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به سیلزدگان لرستان

به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده لرستان در سالن جلسات استانداری با تاکید بر تسریع پرداخت وام ها بیان کرد: با توجه به اینکه بانکها ابلاغیه جدید را جهت پرداخت تسهیلات از محل قرض الحسنه دریافت کرده اند، در امر پرداخت وام ها باید سرعت بیشتری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در این راستا بانک ها تعامل خوبی دارند، اظهار داشت: اغلب مواردی که به بانکها معرفی شد، تسهیلات دریافت کرده اند.

خادمی ادامه داد: مقدمات کار برای شروع ساخت مسکن در مناطق سیلزده استان فراهم شده و در بیشتر موارد زمین مورد نیاز مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در مورد ساختمان های تخریبی که محلی برای اسکان مالکان آنها وجود ندارد، اجاره بها و تسهیلات معیشتی نیز کامل پرداخت می شود.

استاندار لرستان همچنین گفت: در مکان هایی که ساخت اتاقک لازم باشد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مساعدت لازم را انجام می دهد.

خادمی با بیان اینکه در تامین منابع مالی برای سیلزدگان مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: همچنین تسهلات بانکی نیز به تمام واحدها اسیب دیده پرداخت می شود.

به گفته وی در بخش کشاورزی نیز تا حدودی تامین منابع شده است.

وی افزود: تنها موردی که تاکنون تامین منابع نشده زیرساخت هایی مانند راه و آب و گاز است که دولت با جدیت در حال پیگیری تامین منابع است.

خادمی گفت: واحدهای مسکونی تخریب شده در خرم آباد نیز فردا تعیین تکلیف می شوند.

وی در خصوص انجیرستان های سیلزده در استان اظهار داشت: اغلب انجیرستان ها نیز پاکسازی شده و در این راستا اعتباراتی به جهاد کشاورزی داده شده است.

استاندار لرستان در خصوص واحدهای تجاری اسیب دیده در سیل ادامه داد: در هفته آینده جهت رفع مشکلات این واحدها جلساتی برگزار می شود و در راستای رفع مشکل آنها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

۷۲۷۴/‏۶۰۶۰