گردشگری و توریسم

گردهمایی حامیان، خیران و واقفان آموزش عالی گیلان

‌داود احمدی دستجردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گردهمایی فردا سه شنبه با حضور استاندار گیلان و مسئولان کشوری در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین جایگاه و نقش والای خیران، واقفان و حامیان آموزش عالی، استفاده از ظرفیت خیران و واقفان در توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان، فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ ایثار و جلب مشارکت حامیان علم و فناوری برای توسعه آموزش عالی در استان گیلان از اهداف برگزاری این گردهمایی است.

رئیس هیأت مؤسس بنیاد خیرین دانشگاه گیلان در ادامه استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران را گامی برای توسعه فضای فیزیکی و بهبود کیفیت آموزش دانست و خواستار جهت دادن به کمک‌های خیرین به سمت آموزش عالی استان شد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از تمامی حامیان مالی و معنوی آموزش عالی استان گیلان، از همه علاقمندان به یاری رساندن به آموزش عالی برای شرکت در این همایش دعوت کرد.

انعقاد چند تفاهم نامه میان خیرین و رؤسای آموزش عالی استان گیلان و کلنگ زنی دو طرح خیرساز از برنامه‌های این گردهمایی است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰