گردشگری و توریسم

اعتبارات ملی پروژه موزه دفاع مقدس قم پیگیری شود

به گزارش یکشنبه شب روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه فنی مهندسی باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان افزود: مقامات استانی و ملی پروژه مکاتبات لازم جهت پیگیری این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از پروژه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ترویج فرهنگ و مبانی فکری انقلاب اسلامی، بر ضرورت اهتمام مسئولین استانی و ملی جهت رفع موانع بهره برداری این پروژه تاکید کرد و اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی در این پروژه اهتمام خود را بکار برند تا در اسرع زمان به بهره برداری رسد.

استاندار قم با اشاره بر انتظارات ویژه مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم جمهور در مورد مسائل فرهنگی قم، افزود: باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأثیر بسیار مهمی در ترویج فرهنگ و مبانی فکری نظام جمهوری اسلامی در نسل‌های مختلف دارد و مدیران متولی باید نسبت به رفع هرچه سریع‌تر موانع این پروژه فرهنگی اقدام کنند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای پروژه و اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه ارائه گردید و پیرامون تسریع در روند فعالیت عمرانی پروژه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث و تبادل نظر شد.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود. این طرح که از سال ۹۲ روند اجرایی آن به دلیل عدم تأمین بودجه لازم متوقف شده بود در ماه‌های گذشته بار دیگر مراحل ساخت آن ادامه یافته است.
بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد هشت هزار مترمربع احداث می‌شود که درکل محوطه با مساحتی حدود ۳۰ هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است. همچنین در این مجموعه بخش‌های دیگری از جمله کتابخانه، آمفی تئاتر و سالن کنفرانس نیز راه اندازی می‌شود.

۷۴۰۶/‏‬ ۶۱۳۳/‏