گردشگری و توریسم

انصارالله : کشورهای متجاوز به یمن از کانون‌های جنایت‌های سازمان یافته بین المللی هستند

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، سخنگوی جنبش انصارالله گفت: جنایتی که مزدوران امارات با حمله به نمازگزاران مسجدی در شهرستان «الازارق» ضالع انجام دادند جنایتی فجیع و بزدلانه است.

وی افزود: این جنایت نشان دهنده کثیف‌ترین جنگی است که کشورهای کوچک علیه یمن به راه انداختند، کشورهایی که یکی از کانون‌های جنایت‌های سازمان یافته بین المللی هستند.

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که در حمله نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی به مسجدی در شهرستان «الازارق» در استان الضالع واقع در جنوب یمن ۶ نمازگزار کشته شده و چهار تن نیز دستگیر شدند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی در بخش‌های جنوبی یمن حضور نظامی دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

بتازگی حملات ائتلاف سعودی – اماراتی به استان الضالع تشدید شده؛ چرا که نیروهای ‘دولت نجات ملی’ یمن (انصارالله) مناطق بسیاری از این استان را از عناصر و مزدوران آل سعود بازپس گرفته‌اند و هم اکنون بخش اعظم این استان در اختیار نیروهای یمنی قرار دارد.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

شبس **۹۳۶۵**۱۶۱۳